Alla inlägg den 14 april 2011

Av Annika Skoog - 14 april 2011 21:44

Sent i går kväll kom sambon hem från Stockholm, inga tågförseningar eller snö. Hans erfarenheter av tåg hem från Stockholm de senaste gångerna är inte så bra. Sist han var i Stockholm skulle han vara i Ystad 23:00, men var i Ystad 05.00, och hemma här 05.30 Han var ganska slut då. Skönt att det gick utan förseningar.


Skulle eg. gått på kören igår kväll med, men jobbat länge, barnen trötta och de hade fått följa med så bestämde jag mig för att inte köra dit. Att det dessutom blev middag hos farmorn & farfarn när jag skulle hämta barnen där igår em gjorde inte heller ont alls. Lite kul sms:de svägerskan och då svarar hon: Middag här! Stekt sill å potatismos. Jag svarar bara MMM låter gott, jag trodde att de åt detta eftersom det var vi luchtid jag messade henne. Kommer till farmor & farfarn och börjar säga till barnen att nu ska vi packa ihop å åka hem. "Men du har tackat ja till mat"! Lite kul, jag trodde de åt, inte att det skulle bli middag, sånt uppskattas väldigt mycket! >

Barnen fö helt slut efter att varit på förskolan, lekt och spelat fotboll med kusinerna, så jag kände det som ett klokt beslut att bara köra hem och duscha och få upp värmen i huset. Lyckades höja chunten/shunten på pannan eftersom den var nerskruvad  efter helgens varma temperaturer.


Tillockmed vaken när sambon kom hem, nu är ordningen återställd.


Dagen har mest bestätt av påskpyssel på jobb, samt vårt årliga påskbord med barnen. Lite annorlunda att äta det i vindskydd, men ändå lite mysigt!


Snart helg igen

/A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards