Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

2013

Av Annika Skoog - 2 januari 2013 08:44

Nytt År Nya Möjligheter!


Ja för att citera gruppen  Bob Hund, "Vi firar nyåret som vanligt, vi smäller smällare och dricker sprit". Nä så mycket sprit blev där inte mest vin och öl. Vi hade en mycket trevlig nyårsafton hos Ritva och Thomas grannar, Tack Emilia och Rickard för en trevlig fest. 10 vuxna och 9 barn, så det blev ett härligt gäng. En tjej var här på besök från Filippinerna, hon tyckte om vårt land och vi var så exotiska, hon kom inflygande till Arlanda och hade aldrig sett snö........Vad jag förstått har de haft väldigt mycket snö i Stockholm denna decemeber. Hon hade fått vara med om julfirande och i kväll nyårsfirande i Sverige (och lilla Sölvesborg). Spännande när olika kulturer möts, hon tyckte vi sambor/fruar var helt annorlunda mot kvinnorna i hennes kultur, bara det att vi satt och pratade och skrattde och vi drack vin helt obehindrat..........Det hade aldrig de fått göra, de får inte skilja sig, ibland är det arrangerade äktenskap osv.....Tänk att inte få gifta sig/bilda familj med någon man älskar utan någon som som någon annan har valt åt en........ Fy......Vi har det bra i Sverige, även om vi inte tycker att vi är speciellt exotiska som vi sa till henne. Vi vet ju bara detta och tycker att många andras kulturer är annorlunda.....


Förrätt: Laxbakelse av något slag, grovt bröd i botten och lax med en röra ovanpå, gott!

Varmrätt: Gratinerad fläskfilé med hasselbackspotatis, två olika sallader, en "vanlig" och en med rödkål/valnötter/ruccolasallad, mmm

Efterrätt: Chokladmousse med olika bär

Gotte och Snacks

Vin och Öl, Champagne vid tolvslaget


Barnen hade jätteroligt, grupperade sig, killarna bygge lego, Hugo kände sig stor för att han inte var minst denna gången........Han var med de stora killarna ute när de skickade upp några små raketer........

Två marsvin fanns i denna familjen, som var mycket tåliga. Rätt som det var hade det ena fastnat i en barbiebil.......Lite dramatik, men det är ju plast så den fick skruvas sönder och marsvinet kunde komma ut lyckligt.


Skålade in det nya året 2013, med champagne och massor av raketer. Det är lite av ett oskrivet blad vi har framför oss, hoppas på ett fint år för oss alla.


Sen vet jag inte vart tiden tog vögen, våra barn och Ritva och Thomas barn gick in till dem........Klockan var över 02:00 då........Lovisa och Elvira badade in det nya året runt 03:00, Hugo och Hannes spelade in 2013........04:15  gav vi upp, bäddade ner barnen som skulle sova hos Hannes och Elvira jag och Henrik åkte till mormor/mamma och sov där, strax efter 04:30 var vi i säng ZZZZzzzz


Dagen igår var vi lite sega, körde hem framåt eftermiddagen när vi hämtat barn och ätit och kollat en extrarunda i Ritvas affär, Henrik hade inte sett den..........Mysig!


I dag ska vi ut till Nybrostrand till fiskeboden med farmorn och farfarn och Familjen Milton och äta soppa och pannkakor. Gott gott!! En mysig grej vi gjorde för något år sedan. Ska nog baka lite grovt bröd tror jag... 

Ikväll går jag och Henrik på bio. "Skyfall"


God fortsättning på 2013!


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards