Alla inlägg under september 2012

Av Annika Skoog - 11 september 2012 20:29

Är redan inne på fjärde jobbeveckan efter semstern, och jag är helt slut. Så trött på kvällarna, idag slutade jag tidigt, hämtade barn och åkte hem med bultande huvudvärk och gick och la mig, det är slitande och tröttsamt att jobba med små barn, samt en personal som är sjukskriven och vikariestopp....... Det är bara att hoppas att det blir bättre snart!


Gårdagen var solig, varm och fin och vad gjorde vi då?, jo satt inomhus hela dagen och hade planeringsdag. Från planeringsdag, hämta barnen, farmor och farfar väntade här hemma för att köra Lovisa till ridskolan och passa dem medan vi var på föräldramöte för Lovisas klass. Intressant att höra vad de gör om dagarna, och så blev man klassförälder med, ja det ska väl inte vara så ansträngande. Första uppdraget var att baka bullar till skoljoggen, men det erbjöd sig ett annat barns föräldrar att göra(som är bagare), tack! Hem och la sig i stort sett....


Haft en ledig eftermiddag, men vi var "bara" hemma och tog det lugnt, det blev sent i säng för barnen med så de var nog lite trötta på eftermiddagen med.....


Föräldramöte i morgonkväll med Hugos klass, Lovisa Skapa & Sjung på eftermiddagen torsdag och jag Kören torsdag kväll. Sluta tidigt på fredag(äntligen en tidig fredag), Hugo handboll lördag, så det är fullt upp. Kanske inte så konstigt att man är trött........


//A

Av Annika Skoog - 9 september 2012 08:36

Så skönt å så rogivande på något sätt, det är jag, naturen, åkrarna, en å annan häst, blir utskälld av några hundar, mulet i dag men i kanterna av molnen syns ljuset. Nu är klockan 08:30 och jag gae gått en runda på 5 km, nöjd! Det blev denna veckan promenader 5 av 7 veckans dagar! Nu efter ca 2 å em halv veckas promenader börjar jag få detta " måstet", hoppas det håller i sig!

Strax frukost, längtar efter kaffet, hänga ut tvätt, en sväng till Ikea:):):)

Njut av vilodagen vänner!

/A

Av Annika Skoog - 8 september 2012 21:49

Vilket är skönt, jobbat en vecka till så nu har jag avverkat tre jobbeveckor efter semestern........ Det bara rasslar på:)


Veckan har varit intensiv med alla de nya barnen, som periodvis är "högljudda", men det ska väl ordna sig det med. De blir mer och mer trygga, och deras personlighet kommer fram mer och mer. Planeringsdag på måndag, hoppas vi får mycket gjort! Vi har fått ny chef, efter att ha stått utan sedan 31/3, så är han välkommen, hoppas han stannar länge och att han stöttar oss, samt tar tag i saker och ting. Det behövs, en förskola behöver sin förskolechef som en tydlig och stark pedagogisk ledare. Fick ett positivt första intryck av honom i alla fall!


Barnen har haft lekkompis med sig hem från skolan(Hugo) och Lovisa var med en kompis hem en dag, kul med nya vänner för dem. Lovisa fick lapp hem om något som heter "Skapa & Sjung", hon läste sig till detta och hon tyckte det verkade kul, ingen annan från klassen skulle dit, men det verkade inte bekymra henne. Så första gången var i torsdags, de ska bland annat gå lucia i kyrkan i december.


Jag har promenerat fyra dagar denna veckan på morgonen, runt tre km, det är jag nöjd med. Ska gå i morgon bitti med, så är jag snart inne i detta måste igen!


Dagen har bestått av undanplockning, städ, tvätt, fix, med mera. Farmorn och farfarn var här på mat, farmorn fyllde 70 år i veckan, då var de på Öland.


I morgon kör vi kanske en sväng till IKEA, kuuuul!!


Ha en fortsatt skön helg!

//A

Av Annika Skoog - 3 september 2012 21:27

........Stod det en lapp i pannan "Kom gärna fram och prata med mig", jag fick kolla i backspegeln när jag satt mig i bilen. Återigen börjar jag undra vad det är som gör att alla folk i blandade åldrar börjar prata med mig....... det är iof ganska trevligt, men ändå. När jag kom ut från Willys kom det fram en äldre man som hade olika blommor, buskar mm i bilen som han sålde över nätet, en dam som skulle köpa av honom skulle inte ha alla......Då frågar vi Annika, hon ser nog ut att vilja ha lite buskar med mera i trädgården. Han slutade aldrig att prata, men jag fick snyggt försöka avluta med att "vi är inte så intresserade och vi har dåligt med plats", det första var i alla fall sant......


Helgen gick i rasande fart, gratulerade mamma som fyllde 69 år. Vi var där, Susanne och kusinerna och även B & B, mammas bror och fru. Åt gott, mycket prat, skratt, fika, även Nina med familj tittade inom. De ska flytta tillbaka till Sölvesborg/Mjälllby, så kul för dem, kan med sakna Sölvesborg och flytta tillbaka, men det är tre till här och jag vet en som inte lämnar Ystad. Men att leka med tanken att flytta tillbaka är kul, även om det kanske inte blir detsamma som när jag bodde där sist. Jag bor nog kvar och besöker hemstaden då och då i stället!

Ska hem 12-13-14oktober, kuuuul!!!


Gårdagen var städ och tvätt, började den med att promenera, har inte gått sedan 27/8, sen har jag varit förkyld och har inte varit bra! Nu så....... Blev prommis i kväll med:)


Ny vecka, slutar numera tidigt på måndagar å tisdagar samt varannan fredag, skönt! Lovisa var och red, jag var med, mysigt!


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards