Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Hösten är här

Av Annika Skoog - 25 september 2012 21:02

Märks på morgonen och kvällen, kallt och små rått. Kan bli varmare under dagen speciellt om solen visar sig. Ny vecka och två dagar har redan svischat förbi och inga promenader. Det är mörkt när jag stiger upp måndagar och tisdagar, och det kryper nästan i kroppen när jag inte har gått(då börjar nog det bli ett måste att ut och gå). Skrev ju att vågen inte hade rört sig men att jag hade minskat i omfång. Om vår våg stämmer så hade jag nu minskat 3kg med! Det sporrar mig att promenera ännu mer, samt att tänka på min kost.........


Gårdagen efter avslutad arbetsdag, som var kort (07:30-12:30) var att köra hem och möta Lovisa vid bussen. Hugo fick vara hemma från skolan med pappan för han kräktes söndag kväll.........Han kan kräka när han ätit för mycket eller för fort, för mycket godsaker etc. Men man vet ju inte om det är början på maginfluensa, vågar inte chansa, tänk om han kräker i bussen........ Även dennan gången var det att han ätit för mycket, han hade ätit både frukost och lunch utan att det kom upp. Sen var jag och Lovisa på utvecklingssamtal, kände igen mig i Lovisa, hur hon upplevde skolan. Hon liksom jag kunde läsa när vi började skolan, hon tyckte det var jobbigt att vänta, hon ville vidare. Nu hade hon och två andra fått en annan läsebok, och det kändes bra. Fick mycket beröm av sin fröken att hon var duktig, stolt mamma!

Ridskolan i vanlig ordning, hon fick en lite mindre häst än den hon brukar, shettlandsponny, lite trött, fick "jaga" igång honom när hon travade........Lovisa nöjd! Rider själv, styr och stoppar och skänklar etc.....


A-dag i dag, barnen lediga. Henrik hade tagit ledigt! Mamman jobbade, så Hugo och Henrik var i väg under fm. Lovisa följde med en kompis(och även granne) till busfabriken i Malmö, de var även på Malmöhus. Lovisa skulle berätta allt när de kom hem, hon pratar nog i sömnen med, sååå nöjd med dagen. Hon lyckades bli åksjuk stackarn, men mådde bra efter en stund igen.


Redan onsdag i morgon, hej och hå vad tiden går........Hoppas vi slipper maginfluensa vi har några fall på mitt jobb, örke!


/A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards