Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Vilken dag!

Av Annika Skoog - 28 mars 2012 18:24

Idag känns det som om jag har varit helt förvirrad, ja värre än vanligt då:) Tappat saker(rödbetor, mackor mm), gjort tappert försök till att göra en läcker påskkärring som barnen på Hajen ska göra.....Vi hade beställt fyrkantiga koner som vi skulle göra fina påskkärringar av, så skickar företaget runda koner och då blir inte effekten lika fin......Så jag och Nicole(Nisole, Nilsolle, Michael, Michelle, ja många namn har min kära kollega) skulle göra det bästa av de runda konerna och göra en fin påskkärring, ja jag vet inte vad det liknade, en skogsmulle/vätte/ufo/..........Ja, ja kul hade vi och skapelsen hamnade på FB..... Tur vi har roligt (oligt) på jobbet, och kan skratta åt eländet, ja ja vissa dagar är värre än andra, och förvirringen kan vara total.


I kväll får ni inte missa Fredrik Lindström i Svenska dialektmysterier, för idag är han i Blekinge, kul! Det ska bli spännande, enligt i fd. klasskompis till mig ska det vara från Norje och Sweden Rock, min hemby! Kul!! Hoppas man får höra lite "listaländska" eller "Sössboajdialekt"...... Fått beröm av en förälder att jag har mysig dialekt.......Ja jag vet inte om jag tycker det, kan "sössboajskan" vara mysig????   På tal om Sölvesborg sänder Antikrundan andra gången från Slottslängorna i morgon, den får jag spela in för jag är först på APT, sen kören.........Fick en fråga i somras från Anne som är programledare för Antikrundan (vän med min svägerska sedan många år) om jag kunde berätta ngt som Sölvesborg är känt för, herregud där har man bott i nästan hela sitt liv och kunde komma på: Mjällby AIF; Sweden Rock, Hamnstad, Listerlandet, fiskeläger, Slottet och Slottskängorna................ ( va det bara det). Berättade också  om folk som ofta säger att Ystad är så litet, alla känner alla: Då skulle ni komma till Sölvesborg.........Men även om staden är liten så saknar jag den emellanåt, den är min hemstad, och den är liten och charmig och fin.......... Får väl skriva en hyllningssång till mitt Sölvesborg, Sölvesborg i mitt hjärta............ Nä det får bli en annan gång:)


Sambon och Krister är på handboll i kväll, lägga ungar och slänga mig i soffan!!! Fast jag borde röja på våning två, men det får vara till helgen! Röjt i flera dagar i källaren känns det som, nä det får bli en date med Fredrik Lindström i kväll:) (Fast hans kollega som han kör "Ljust och fräscht med".....är ju strået vasssare måste jag ju säga, Henrik Schyffert:)) Jaja, ha en god afton!!


Snart helg! Igen! Barnens kusiner( med föräldrar) från England kommer hem fredag kväll, trevligt!


//A

 
 
Ingen bild

Nicole

28 mars 2012 19:13

Ja gud vad vi har haft roligt på jobb idag! Vi har fått mycket beröm för våra kycklingar, undrar om det blir detsamma med "kärringarna" ;) Ha en underbar kväll kollegan min <3

Annika Skoog

28 mars 2012 19:21

Jepp en härlig dag har vi haft, känner nog att kycklingarna är finare är kärringarna:) Även om kärringen blev fin i upplaga nummer två:) Ha själv en skön kväll:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards