Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Annika Skoog - 7 mars 2012 21:14

........Med våning två, idag har vår "snickare" Ola jobbat som bara den och målat taket i hallen uppe och i trappan, lagt golv i hallen uppe, samt målat väggarna i trappan. Jättefint när jag kom hem från jobbet! Helt fräscht och fint! Behöver dock målas en gång till, men om vi ville att han skulle göra det så hjälper han gärna till! O hjälper gärna till med det sista av renoveringen med, dvs. plocka bort línoleum mattan i trappen, samt slipa och lacka den, jättesnällt!

Detta betyder så otroligt mycket för oss, och det betyder också att vi snart kan flytta upp och använda hela huset!

Tack än en gång Ola!


Jag är även glad över att min blogg har fått tillbaka sitt gamla läsarantal........... Det gläder mig otroligt att se fler läsare här på bloggen! Att ni vill läsa det jag skriver, kul!


Annars en vecka med mycket händelser, känns som om vi är på väg mot något nytt här hos oss!  Det känns bra och positivt, detta med den ständiga ångesten för att vi inte hann med att renovera på vånning två är väck nu, nu börjar det roliga, möblera barnens rum, åka till IKEA och handla skrivbord, förvaring, prylar. Äntligen kan vi få plats utan att hela tiden leva compact living, en stor lättnad. Detta med att vi tog in hjälp med renoveringen var min idé och en liten överraskning för sambon, han lät helt lättad och tyckte det var kanon att få hjälp!

Känns redan som om 2012 blir ett bra år,  redan nu har det visat sig vara ett riktigt bra år..........


Har inte skrivit om pappa på ett tag, och han är ungefär som innan. Haft otur och ramla några gånger men inget brutit, samt att han emellanåt känner sig besviken har han sagt.......... Känns ändå som om han har det bra på boendet, ävenom det känns tungt då jag tänker på det.


Jag är även glad över att mamma har fått kontakt med en kvinna som gjort ungefär samma resa som hon gjort vad gäller pappas sjukdom. De brevväxlar och kan stötta varandra, samt att det är någon som verkligen förstår hur det är att leva med en dement partner.


Känner mig lite trött nu, och ska nog snart knoppa in, så ses vi här på bloggen snart igen! Tack för att ni läser!


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards