Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Annika Skoog - 18 mars 2012 16:17

Det blir jag när jag får beröm för något jag gjort, ja det blir väl alla.  Har den senaste tiden fått beröm för min blogg och mitt skrivande. Det stärker mig otroligt, att det finns ganska många som villl läsa det jag skriver, och fått beröm från flera stycken att de gillar min blogg och att jag skriver bra:) Samtidigt är jag väldigt självkritisk, jag tycker ju inte att min blogg är något särskilt, och att vi inte gör så många "hippa" saker som många andra gör, vi bor inte i det flottaste huset, har inte de nyaste/dyraste bilarna, är inte upptagna med aktiviter fem vardagr i veckan, samt uppbokade varje helg, som så många är och ju mer man har desto "hippare" tycks man vara........... Det värmer otroligt när jag får berömet "Jag gillar dig och det du skriver", eller "Du skriver så bra". Ja det e nog så man växer några cm känns det som, nu behöver jag ju inte det, tycker 178 räcker länge:)


Solen har stuckit fram här nere i dag, torkvinda fram, säkert vårtecken, lakan ut på tork, luktar ljuvligt sen. Lite städning har hunnits med, bläh!! men men det är nödvändigt ont och måste göras!


Ja ja, snart helgen slut och en ny jobbevecka framför mig, snart påsk och lite extra ledighet, och lite tid att träffa vänner och familj. Pappa fyller 70 år långfredagen, så det blir min familj, och Susannes familj, och mamma som ska fira honom där han bor, de skulle duka lite extra fint i lilla matsalen. Vi är ju ändå nio stycken och mamma skulle ta med tårta, så får vi hoppas att den dagen är en bra dag. Hugo och Lovisa har inte träffat honom sedan han blev riktigt dålig, och inte Henrik heller, så vi får hoppas på en bra dag och att han känner igen oss.


Ska samla in tvätten, göra oss iordnoing och köra in till farmorn och farfar och grilla lite korv.


Ha det gott!


Tack än en gång för allt beröm!


//A

Av Annika Skoog - 18 mars 2012 09:59

Blev det igår, firade Susanne och Sebastian. Mycket bilkörande blev det men det är ju tur att man gillar att köra bil. Inom Norje och hämtade mormor, liten paus där, sen vidare.

Trevlig dag hos systern med familj, hon hade fått lite omtapetserat och nya golv så det var så fint och fräscht. Läckert kakel i form av tegel, plattorna var några cm tjocka, och det såg ut som om tegelväggen hade knackats fram.


God mat och fika och prat och mys. Jag som varit så ståndaktig med  onyttheter ett tag åt faktiskt några kakor och en bit tårta, gott! Ska fortsätta med att byta ut kvällsmålet mot soppa, eftersom det gett resultat, kände det när jag tog på mig kjolen igår, den satt lite lösare.........


Grattis till kära vännen Ritva som fyllde år igår, vet att du läser här då och då, så klart jag vill hylla dig på  min blogg. Ringde till henne på väg i bilen, så roligt att pratas vid en stund, och hoppas vi kan träffas snart igen!


Grattis också till Nina och Robert som gifte sig idag, Nina har bott granne med mina föräldrar i alla år, så hon är uppväxt med oss. Nu är hon vuxen och har gift sig! Stort grattis till ER!


I fredags var vi ute med jobbet på Bryggeriet här i Ystad,, gott och trevligt, ganska lagom kväll, och mycket skratt.


Dagen bjuder på lite städning och tvätt, trist men ett måste. Ingen ridning blev det för Lovisa för det var hopptävling i dag, och Lovisa som fick en ridhjälm av kusin Isabell igår........Det blir kanske nästa söndag!


Ha en trevlig söndag vänner!


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards