Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

Blanketter...........

Av Annika Skoog - 21 mars 2012 19:34

Blir jag snart tokig på, jag vet inte hur mycket papper och blanketter jag har fyllt i sedan jag blev God Man för min pappa 12/9 -11.............. Känner att jag terroriserar varenda myndighet för att köra mina "20 frågor" för att kunna fylla i den. Bara till pensionsmyndigheten för att få ökad pension, och ev. bostadstillägg, suck......Vilket är tilläggspension, garantipension, inkomstpension, extra pension osv osv.......... Känner att varje gång jag ringer till en myndighet och jag knappar in mitt eller pappas personnummer ringer varningslampor och varnar "Nu är det hon den jobbiga med alla frågorna igen" Idag ringde jag till skatteverket, det gick ganska smidigt att komma fram, "Du har nummer 48 i kön, tack för att du väntar" (har jag något val???) Men det gick ganska smidigt, på mindre än fem minuter hade jag kommit fram till en handläggare, som var mycket trevlig och förklarade bra. Jag som God Man har ju fått ett litet arvode, och jag sa till Överförmyndaren "Att då skulle jag kanske lämna ett kontonummer, så pengarna kommer rätt", men inte då, nej då ska jag ringa till Skatteverket, det gjorde jag idag, och begära en blankett och så tar jag ut summan från pappas konto, och betalar in skatt och arbetsgivaravgift..........Efter mycket om och men och frågor hit och dit, så har jag nog allt klart för mig(tror jag). Hävdar med bestämdhet fortfarande att jag är ingen ekonom, jag är pedagog. Ja nu blev det långt pladder om detta!


Gav mig ut med på kvällsrunda, helt vårigt och ljumt i luften, det blev bara 3km rundan. Men härligt och skönt! Fin kvällshimmel, och efter tips från grannen såg man Venus och Jupiter på himlen ikväll, var tvungen att härmas lite, fotografera och lägga ut på FB. Tack Olga för tipset!


Nä nu är barnen helt trötta, duscha dem å i säng!


//A



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards