Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Ett blogginlägg igen.....

Av Annika Skoog - 20 mars 2012 20:29

När jag har skrivglädje och bra med flyt, då är det lätt att skriva. Hörde på radion när jag körde hem från jobbet att det skulle bli varmt på torsdag, skönt, då slutar jag tidigt, ska passa på att njuta då:) Både i går och idag har det varit ganska blåsigt, och vi har haft "innevecka", men varit ute litegrand på eftermiddagen...... Hoppas det blir vår och lite varmare snart.


Har inte blivit så flitigt med promenaderna denna veckan.........Ska bli bättre, hoppas på det. Vågen har stått ganska stilla, -0,5kg sedan sist...... då går det bättre för sambon, han han minskat en hel del.......Grattis till honom!


Barnen var överlyckliga igår, de fick grannens studsmatta, de köpte en större så vi fick deras. Tack å Tack! Likaså dottern var överlycklig för ett par mörkrosa Converse som hon fick av Nicoles ("Nilsolle" "Michalle", "Michael", kärt barn har många namn) flickor. Hon har pratat om Converse sedan jag köpte mina, och att hennes högsta önskan var ett par, lyckan var stor när jag kom hem med ett par........ Tack å tack igen!!


Ja simskola i går......... Tror fortfarande att vi får anmäla barnen i sommar till simskola, för det känns lite segt igen! Vi får hoppas på att hamna i en grupp runt 10:00-10:30 och är det fint väder har vi lunch och fika med för hela dagen och kör vidare till "vårt" Nybro, ja så får det bli!


Påskpysslar på Hajen, snart är det påsk. Tänkte köpa några penseér och plantera, brukar bli så vårigt och fint. Köpte fina höga svarta zinkkrukor idag, billigt på ÖB, 149:- för tre stycken, gillas! Ska plantera sommarblommorna längre fram. Fint I.....  :)


Ja får väl ta och hänga upp en maskin tvätt och tömma diskmaskinen, sen blir det soffhäng. Har haft störningar på vissa kanaler ett bra tag, kollat upp det och inte hittat ngt fel, fick ett filter som skulle göra det bättre, inget hände, gjorde ny kanalsökning, och nu är det inga störnngar mera, gillas det med! Tur att vi inte beställde ny digitaltv från annat bolag, ibland kan det löna sig att inte vara för "hied".......


Fortsatt trevlig kväll gott folk!


//A

 
 
Ingen bild

Nicole

20 mars 2012 21:17

Tack för kärt barn :) (jag är ju nåt år yngre så ;). Härligt att Lovisa blev så glad för skorna <3

Annika Skoog

20 mars 2012 21:29

Sååå nöjd:) Berättade att hon fått beröm av kompisarna, och att hon sagt tack till "Melle" i skolan:)

 
Ingen bild

Linda

20 mars 2012 21:31

dom krukorna kollade jag med på men köpte aldrig dom....men kanske ska gå dit igen :)
de e coolt med converse :)

Annika Skoog

20 mars 2012 21:38

Ja de var jättesnygga, och verkligen prisvärda! Men kanske får man vad man betalar för, kanske inte håller så länge.......

Ja snygga är de, och Lovisa är så nöjd!

Han var för härlig idag J, å vad han snackade på hela tiden! Kul att träffa honom då å då!

 
Ingen bild

Linda

20 mars 2012 21:44

Haha ja visst va han...helt uppjagad nästan :)ja han tar alla tillfälle att följa med mig till er

Annika Skoog

21 mars 2012 00:34

Det är bara kul när han följer med:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards