Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Höst

Av Annika Skoog - 14 september 2011 19:05

Är det idag, kallt och blåsigt och lite regn på det *ogilla*, vill ju ha solig höst, utan blåst. Har till och med frusit idag, och glömde min fleecejacka hemma för jag tog hem den för tvätt i går........


Måste bara skriva om gårdagens vardagshjälte. Mitt i allt elände jag och min familj går igenom just nu och humöret är inte alls på topp, och lusten till det mesta inte finns där. Då kommer en förälder vi har haft hos oss på Hajen, och familjen har vi känt sedan pojken var liten och var på småbarnsavd, med nybakta kanelbullar till mig och Nicole. Det är värt hur mycket som helst, det gjorde min dag i går och Nicoles med, detta för att vi var värda det! Tack Ola!! Träffade honom och kunde tacka honom personligen med och har ingen aning om han läser här. Jättegulligt!


Det blev ingen blodgivning för mig i går p. g. a. att det var för nära efter jag fick penicillin mot UVI....Hugo var med för där är ju god fika, han blev helt besviken, men han fick ta en bulle med sig ut. Ny tid i okt.


Träffade en vän på Willys igår, och vi blev stående och prata om allt elände vi går igenom med pappas demenssjukdom just nu. Tack Catarina för att du lyssnade, och tack för berömet om min blogg, det värmer.


Jobbat och varit ute i blåsten hela dagen så nu är man helt varm om kinderna, så lite undanplock och en dusch på det, sen är man ganska nöjd med denna dagen.


/A

 
 
Ingen bild

Nicole

14 september 2011 20:35

Visst var det härligt att bli uppskattad! Och vi ÄR verkligen värda det så duktiga som vi har varit, hihi ;)

Annika Skoog

14 september 2011 21:14

Ja det är sådana små händelser som berikar ens vardag. Tänk vad en påse kanelbullar kan göra:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards