Alla inlägg den 9 september 2011

Av Annika Skoog - 9 september 2011 08:32

Är väl aldrig fel? Hugos förskola är stängd idag, så jag tog semester. Känns nästan lite lyxigt att bara ha ett barn hemma, han kollar tv, och bygger lego och gör inte så mycket väsen av sig :) Lovisa skuttade iväg till bussen med kompisen Noemi och hennes pappa, kanon att vi delar på dagarna och följer dem några dagar var.


En sak som jag länge har funderat över är: Står där någon lapp eller skylt i min panna som gör att folk på stan/affärer/ute överhuvudtaget måste prata med mig?? Jag bara undrar?? Har varit så under hela mitt vuxna liv, och var med om det igår igen i folktandvårdens väntrum........... Där var ganska fullt med folk, och jag och Lovisa gick och satte oss, och efter en halv minut var det en liten farbror (han hade dock någon form av lindrigt förståndshandikapp). Men han började prata som om vi var bästa vänner, högt och tydligt. Kan inte låta bli att känna för de här utsatta människorna, för han var lite till åren och har kanske inte haft det så lätt under sitt liv.

Är vi på stan, det kommer ungefär nio gånger av tio en människa fram och pratar/frågar en om något. Är vi/jag å reser jodå det kommer med all sannolikhet en fram pch pratar....... Det är ganska trevligt, även om man inte alltid är pratehumör.........Kommer i ihåg när jag å Susanne var på Cypern en gång, farbrorn som hyrde ut solstolar, han var säkert 80 år, jodå  även han kom fram och pratade......Flera gånger........Killen i närbutiken vid hotellet: "Varför är ni så långa?" Kan räkna upp hur många exempel som helst.......


Lovisa var hos tandläkaren och kollade en sexårstand, som växer på mjölktanden........ Återbesök hos tandregleraren i nov.


Jag var hos Carina och blev klippt, snyggt och mycket välbehövligt, två månader sen sist......... Nu ser man inte ut som en lurvetuss mer:)


Helgen blir lugn, mannen åker på  veteranbilsmarknad. Ev. ska vi träffa Jessica och Ossian, Chrille ev, om han inte har för mycket extra jobb. Söndag blir det bio, Smurfarna. Kul och lite nostalgi :)


Nä nu får jag städa så jag är klar till Lovisa kommer hem från skolan....... Bätter att ha lite tidspress, man är mycket effektivare då:)


Njut av helgen vänner!

//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards