Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Sölvesborg och Pappa 71 år!

Av Annika Skoog - 7 april 2013 17:21

Efter en trevlig kväll med kollegorna med mycket god mat (KW´s matservice, rekommenderas varmt) och mycket prat var man ganska mör, fredag kväll efter att ha varit uppe tidigt.....


I går körde vi upp till Norje/Sölvesborg, pappa fyllde år. Han hade haft en period där han varit sämre ett tag, eller mamma hade inte fått någon kontakt då hon varit där, så in det sista var det lite tveksamt om vi skulle åka. Men jag tyckte att det kändes konstigt att inte åka upp när han fyller år. Jag är glad att vi körde upp, mamma var redan där och när vi kom in sken pappa riktigt upp och sa hej. Såg glad ut när vi kom in med blommor, han frågade efter Susanne, hur är det med de andra, och jag frågade om det var Susanne och Sebastian och Isabell han menade och det var det. Sen var det några gånger han "föll" bort under samtalet, men det var roligt att se honom så pigg. Samtidigt gör det så ont att se honom i detta skicket, att bli dement innan man fyllt 70 år.........Det är så hemskt, livet kunde ha sett helt annorlunda ut för honom (å mamma) som pensionärer.......Speciellt när man ser övriga som bor på samma boende är sååå mycket äldre, hoppas att han inte lider av att han är yngre än de andra, medelåldern är nog 85år där...... Men glad över att pappa hade en bra dag, fick ögonkontakt med honom, det brukar jag inte få så ofta. En fin eftermiddag!


Sedan gick vi på den nya gång och cykelbron, som är Europas längsta, kul för lilla Sölvesborg. Har sett mycket bilder på bron och alla Sölvesborgare och ex. Sölvesborgare som gått över den. Nu har jag med gått där, tillsammans med familjen. De ska ordna brofest den 25/5, då måste vi ju åka dit, jippon, brolopp, serveringstält med mera!

Lite mat hos mamma/mormor innan vi körde hem.


Dagen har vi fixat med extrakort och en till dig. box till tvn. Vi fick en tv av Susanne, tack å tack, som hon inte använder. Den sitter på väggen i vårt sovrum, men vi var ju tvungna att fixa kort å box, annars har vi inte så mycket nytta av den. Tvättat bilen, planterat penseér, nu strax dags för lite mat...........


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards