Alla inlägg under februari 2013

Av Annika Skoog - 9 februari 2013 08:21

Influsensan börjar ge med sig, kände mig bättre redan igår, men under eftermiddagen steg febern igen, hostar gör jag och är allmänt trött. Lovisa var feberfri i går, men hostar. Hugo hostar bara och Pappan han med hostar och har legat på febergräns, samt ont i kroppen.


Idag är jag feberfri nu på morgonen och känner mig bättre, men vågar inte säga någonting innan eftermiddagen är här, risk att jag får feber igen. Detta har varit en pärs och det var längesedan jag hade influensa, med så hög feber. Hoppas vi håller oss friska nu framöver. Så vi håller oss hemma och kurerar oss, vi kan inte göra så mycket annat, hoppas vi är friska tills på måndag. Hoppas hoppas!


Snö har vi fått, det lyser upp litegrand och det är bättre än det gråa trista slaskiga.....


Hoppas ni får en skön helg, här kurerar vi oss!


//A

Av Annika Skoog - 7 februari 2013 10:24

Ligger vi i alla fyra, eller kanske inte Hugo men han börjar hosta och är lite seg. Känner att detta inlägget kommer att bli ett gnälligt sådant, känner att min blogg är överlag positiv, men är man sjuk får man lov att vara lite gnällig.


Skönt att vi sällan är sjuka får jag tänka i detta, och sedan jag fick barn har jag knappt haft feber(jag blir totaldäckad då, fråga mamma). Barnen hade väl en sjukdomstid när de precis börjat i förskolan, en klassiker. BVC sköterskan berättade att under barnets tre första levnadsår kan de få en förkylning i månaden....... Efter det har de inte varit så mycket sjuka och inte vi heller. Jag har kanske bra immunförsvar eftersom jag ständigt utsätts för virus i olika former, förkylning, magsjuke mm.


Detta började i söndags, Lovisa fick feber och däckade under em på soffan.........Hugo kräkte en gång i helgen, men åt efter det så det var väl hans äta fort/för mycket som gjorde att det kom upp igen. Men Henrik var hemma med dem under måndagen och Lovisa var feberfri och Hugo var pigg, ja det var han redan under  lördag och söndagen.

Skolan på tisdagen, Lovisa pigg under skoltiden, Hugo kräkte efter maten, lärare ringde......Enligt henne hade det blivit stressigt under maten, säger du till Hugo att snabba sig gör han det, men hans mage fixar inte det så det kommer upp igen, vilket vi har berättat....... Henrik hämtade en cyklande lekande Hugo i skolan.......Han ringde till mig på jobb och beställde Thai mat....... Inte så mycket magsjuka där inte......Jaja nog om det. Lovisa följde med en kompis hem, men kom hem med feber. Jag började få frossa under eftermiddagen och på kvällen hade jag feber, ogilla!! Hugo var dock pigg.....


Hemma i går, mannen med dålig och vi har alla typiska influensasymtom, ont i kroppen, feber, äckelhosta, förkylda, allmänt slöa och matta. Igårkväll hade jag 39,6 i feber, då är man inte så kaxig..... Natten var härlig=not! Svettades/Frös och med båda barnen i sängen som inte kunde sova, ont i kropp/mage/feber mm. Idag blir det en slappedag i soffa/puffar, vi får kurera oss helt enkelt! Där är inte så mycket att göra åt det. Både positivt och negativt att vara sjuka alla fyra, praktiskt för antagligen har vi vårt gjort nu.......Men tufft när man måste fixa mat, vi klarar ju oss men barnen måste ha mat. Laga mat i omgångar, lägga sig, sedan ta hand om disk, just nu är jag extra tacksam för diskmaskin..........


//A

Av Annika Skoog - 5 februari 2013 16:10

De var visst inte ok, Hugos fröken ringde till Henrik vid middagstid, då hade han kräkt efter maten. Men i detta fallet tror jag att det var som han hade ätit för fort/mycket. Han har ätit efter han kom hem och inget har kommit upp igen, både thai-mat och glass och han är pigg. Men men han får vara hemma i morgon, OM det mot förmodan skulle vara något annat, men äter man direkt efter och man får behålla maten så kan det inte vara magsjuka. Hans fröken sa att det blev stressigt vid maten, och säger fröken till honom att han ska snabba sig, då gör han det, då hinner inte magen med, jaja nog om det (nu låter jag som en del som aldrig erkänner att ens barn är sjukt, men i detta fallet är det inte magsjuka). Lovisa följde med kompis hem, och de hade jättekul(SMS med mamman), men sen kände sig Lovisa dålig, så hon kom hem med jätteont i halsen och lite feber, 38,2. Så det känns som om det blir sjukstuga här några dagar........Jag själv känner mig frusen och halsont med, ogilla!!


I går ringde det en man som hade ett erbjudande om att föränga mitt mobil avtal, ibland är det skönt att inte behöva köra i väg och fixa saker sjäv. Vet ju att det var två år sedan jag köpte ny mobil/nytt abonnemang(febr/mars), så jag hade tänkt att jag skulle förlänga det, och samtidigt ordna ny mobil. Min nuvarande mobil börjar "pucka" lite, vissa appar går inte att trycka på, låser sig, går tillbaka till start mitt i program etc....... Så om 6-8 veckor har jag nytt abonnemang OCH en ny iPhone, gillas!

När vi ändå satt och pratade om nytt abonnemang, bestämde vi oss för att byta bredbands, TV och telefonleverantör, smidigt att ha allt i samma. Vi har strul med TV bilden på vissa kanaler idag med, så då tar vi allt från Telia(lite reklam :)) Ni som läser här, jag kommer att byta e-mail adress framöver, återkommer med det när vi fått allt installerat.


Hade varit skönt om någon hade ringt och gett mig ett bra erbjudande på en bil med :) Och att banken hade ringt, att si och så mycket kan du köpa bil för, jag vet ju ungefär hur mycket jag är beredd på att lägga, men det känns bra att ha diskuterat med vår bankkvinna......Men samtidigt har jag ingen direkt panik, jag har en bil som jag kör med till och från jobb, så jag sitter inte i sjön...... Men daglig koll på blocket, i fall något nytt har kommit in, bilar finns det gott om, så det ska nog bli en till mig med :)


Ja ja vi får se hur det  blir i sjukstugan framöver, ser mörkt ut.......


Ha en skön tisdags kväll!


//A

Av Annika Skoog - 4 februari 2013 15:26

Är rätt skönt, mannen vabbat idag och barnen är pigga och feberfria så det blir skola i morgon. Skönt! Men jag kan ändå tycka det är synd om Lovisa, som hon sett fram emot Ljusmässan igår, hon hade övat och övat, hon och en till tjej skulle sjunga en vers själv, och Lovisa skulle läsa en text, hon har gått här hemma och övat, och läst så fint. Sen blir det ingenting alls, hon bestämde pizza i går, men hon orkade bara äta en mini bit, samt kladdkaka. Den fick vi äta i dag i stället för idag är de pigga. Hugo var krasslig och kräktes en gång i helgen, men åt bra hela tiden.......Så det var nog bara sånt han får om han äter för snabbt eller för mycket.


Avbokade ridningen i morse eftersom Lovisa var hemma idag, så det har varit en skön eftermiddag, vi är alla hemma och lite fika fick det bli.


Jag är klar med min redovisning som God Man, som ska skickas in till överförmyndaren, jippi!! Ni som följt mig och då jag "beklagat" mig över den, och över alla siffror som inte lyckas bli rätt, och årsbesked, inkomstuppgifter osv. Nu stämmer de summor som ska stämma(det slår på 1 krona), funderar på att tejpa fast en enkrona i redovisningen just för byråkratin och myndigheter är som den är (och kanske för att vara lite rolig).......Visst jag förstår att det måste finnas regler för att det finns de Gode Män som förskingrar pengar, men jag kan ändå tycka att vissa grejer inte behöver vara så tillkrånglade. Jag som verkligen inte är någon ekonom, eller har mattetänk(min styrka är den språkliga sidan), känner mig mycket NÖJD med att ha fixat denna redovisningen och att den stämmer! Skickar med 20 bilagor och fakturakopior för hela 2012, ja något ska hon ju ha att göra :) Hon ska inte komma och säga att jag inte är noggrann i alla fall. Hade varit spännande att räkna på hur många timmar jag lagt på redovsningen, ja nu är den klar ialla fall!


Härligt är inne i februari, nu går det mot rätt håll, det märks på mornarna och kvällarna att det har blivit ljusare ute, gillas!


//A

Av Annika Skoog - 3 februari 2013 23:37

Vart tar tiden vägen? Jag har skrivit det innan och jag gör det igen..... Vi kom ju just hem från BB....

Firat Lovisa idag med frukost på sängen enligt damens egen önskan samt paket..... Önskar att man själv va lika glad när man fyller år som barnen är!

Dagen blev inte riktigt som vår åttaåring planerat och sett fram emot. Hon skulle vara med på Ljusmässa med Skapa å Sjung där hon skulle sjunga och läsa en text. Farmor å farfar skulle också komma för att sedan fira hennes födelsedag här hemma. Lovisa tillbringade hela dagen i soffan, hon fick feber och ont i kroppen så det var bara att ställa in allt:( stackarn!
Vi firade lite bara vi, farmor å farfar var och lämnade presenter. Det blir hemma i morgon!

Gårdagen gick i 190, med Hugo på handboll, handlat, lunch, lastat av ved, städat......

I morgon blir det kort dag på jobb, mannen vabbar..,

//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards