Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Annika Skoog - 6 januari 2012 20:13

Tänk att tretton dagar har gått sedan julafton, helt otroligt! Vi har ingen direkt tradition denna helg hos oss, mer än lite extra ledighet. När jag bodde i Sölvesborg brukade jag ha min årliga "julsamkväm" för den närmaste släkten. Cirka tio personer på kaffekalas och allmänt samkväm :) Nu på senare år har vi något år varit i Norje hos mina föräldrar, nu de senaste åeren har det varit en lång helg, eller en extra ledig dag.

I år blev det långhelg, slutade tidigt igår, hem och röjde ut granen. Den barrade utav bara f-n, och efter varje julgranspynt jag tog ner, bara drösslade det ner massor av granbarr.......... Ändå har vi skött granen efter alla konstens regler, ny snitt yta, succesivt tog vi in den........ Men jag tror att vår vedeldning tog knäcken på den, vi har eldat på rätt friskt de dagarna som det har blåst mycket, och det är många dagar......... Jag tror att det helt enkelt blev för varmt för vår lilla gran......... Innan vi fick ut den, och även om vi klippte ner den så hade vi barr i hela huset, men nu är den ute och här blev städat igår och jag fick även dammsuga idag med för här fanns flera barr överallt........


Härlig solig dag har det varit, så efter tvätt, byte i sängarna och lunch så var vi på två lekplatser, först den mittemot postterminalen och sedan vid Saltan. Varm choklad, kaffe och bullar var med, smakade gott när solen började gå ner. Annars en härlig eftermiddag, och hem till goa värmen, och har precis ätit god stek som mannen gjort, jag gjorde egna klyftpotatis, och god sås, samt ett glas rött på det! Nu är man nöjd med denna dagen, massor med frisk luft och god mat!


Pratade med mamma innan idag, pappa har varit mycket piggare nu de senaste dagarna, vilket gläder mig mycket. Han hade kunnat prata och fört ett samtal, och han hade även skrattat. Känns otroligt skönt, och skönt att inte alla dagar inte är som den dagen jag träffade pappa sist!


En ledig helg framför oss, skönt. Lovisa ska på kalas till en kompis på söndag, annars inget inplanerat.


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards