Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Annika Skoog - 11 januari 2012 18:48

.........Tycker jag är svårt, ibland är ju rubriken helt självklar, men ett vardagsinlägg i januari där det är grått och trist och det inte händer någonting, då blir det svårt med att hitta en rubrik som lockar till sig läsare.


Måste skriva om ett av de sista dagarnas JAA! Plockade hem en låda från loftet i garaget med mina gamla fotoalbum häromdagen, när jag tittade lite där i  hittade jag mitt lilla häfte med midsommarsånger med mina gitarrackord! Som jag har letat, detta häftet är inget märkvärdigt, ett gratishäfte från Arla och jag hade det i flera år på Klockskogen när jag och A-L spelade. Har inte hittat ackorden till sångerna och NU har den kommit tillrätta igen!! Hittade även min gitarrpärm, och ett häfte med div. sånger vi sjöng på våra fester under senare delen av 90-talet i Hällevik/Sölvesborg/Sandviken etc..... Nu ska jag "bara" hitta min gamla körpärm med mängder av noter........... Återkommer!


Har ni märkt att det faktiskt har blivit ljusare ute, jag som som pessimistiskt uttryckte mig om januaris mörka tid och alla som käckt kvittrar om att vi går mot ljusre tider, bla bla. I går slutade jag 15:30, och det var LJUST när jag körde mot  Nybroastrand/Köpingebro och skulle hämta barnen. Det var gårdagens JAA! Innan jul var det mörkt som på natten:(


Det slog mig i kväll när jag skalade potatis till middagen, det här som står om potatisens "sort", dvs. "Fast", "Mjölig",  ja så långt är det väl inget konstigt. Men jag har sett "Rödskalig", ja jag ser också att den har rött skal, men hur blir den när jag har kokat den?????? Hur tänkte ni nu?


I går ringde sjuksköterskan från boendet där pappa bor, blir lite orolig när jag jag ser på displayen 0456-81......, det vet jag ju att det kommer från Sölvesborg och 81 börjar kommunens nummer med.......... Ja han hade ramlat igår kväll pappa, men inget brutet, hade fått en bula i pannan. Det är ju lite min fasa att nu när han går så illa och han vill resa sig, så ramlar han, och bryter något. Inget bra för honom att bli liggandes.......Han kände sig ok i dag, om än lite tung i huvudet.


Ja lite undan plock nu, sen barnen i säng, sen en dusch på det. Sen kan jag denna dagen!


//A



Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards