Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Annika Skoog - 4 januari 2012 19:18

Skönt att ha varit ledig, denna julen blev det inte så många klämdagar, men skönt att ha varit lite ledig.


Jobbat mån-tis och idag, och ska även jobba i morgon men jag slutar 12:30 så det blir kort dag. Vi har inte haft många barn denna veckan så det har varit väldigt lugnt. Men vi har hunnit med lite sånt man inte hinner med annars, X antal foton har vi sorterat och fått in foton i barnens mappar..........Det känns skönt att bara ha några enstaka foton kvar i mappen för december........


Får bli städning i morgon em, och granen får UT! Den barrar, men den är mysig och fin så länge man inte rör den. Är ju ganska mycket emot plastgran, men allt meck med riktig gran från att fälla sätena i bilen och frakta hem den, låta den stå i källaren, ev. såga ny snittyta på den, samt barren och till att ta vara på den efteråt hade vi sluppit. Sen är det fint med riktig gran, doften, denna har luktat jul och gran....... Ev. åker tomtarna med, de tröttnar jag fort på numera. Men alla ljusstakar och stjärnor tröttnar jag nog aldrig på. Jag hade lätt kunnat ha belysningen i fönsterna uppe hela januari, och in i februari med, men då räknas man ju som lite lustig, ja eller lustigare :) Saknar skenet från ljusstakar och stjärnor, ljuset blir inte det samma som med lampor.......


Tack alla ni som visar omtanke nu när det är jobbigt med pappas sjukdom, och jag skriver för att bearbeta mina känslor och denna maktlöshet jag känner. Det hjälper mig och kanske kan det hjälpa någon annan som är i samma sits, eller står i början av att någon anhörig börjar bli dement. Nu skrev jag ju inte förrän det hade gått ganska långt in på pappas sjukdom, jag var ju i valet och kvalet länge OM jag skulle skriva och HUR........... Jag försöker inte att lämna ut honom för mycket och skriva alla detaljer, det vil jag inte, men jag vill försöka förmedla HUR denna djävulska sjukdom kan bete sig, och hur den verkligen bryter ner en människa snabbt! Samt att den kan drabba DIG eller någon av dina nära anhöriga när som helst, och den kan drabba VEM som helst, NÄR som helst! Det hemska är att du kan inte göra ett skit, jo den kan bromsas, för ett litet tag, men sen tar sjukdomen över ändå! Usch och fy! Mina tankar finns hos pappa flera gånger om dagen!


Skönt med fyra dagars vecka, ledig fredag Tretton Dag Jul! Skönt med mjukstart! Snart är man inne i vardagen igen, och innan vi vet ordet av igen så är det sommar!


Njut av kvällen, ta hand om Er<3

//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards