Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Annika Skoog - 31 januari 2012 22:20

Ja om mycket just nu.........

Varför det ska vara så svårt att länka detta till FB, trots att det står att den är länkad till mitt FB konto. Hoppas det går bättre idag. Januari är slut, och så mycket ljusare det har blivit på kvällarna, men även på morgonen. Vi väntar på bussen jag och Lovisa må, ti, on, övriga dagar Lovisas kompis och ngn av hennes föräldrar. Förra veckan var det mörkt 07:45, denna vecka var det ljust, jippi, det går åt rätt håll!!


All byråkrati och myndigheter som hela tiden glömmer att bakom varje fall finns det en eller flera människor som faktiskt kanske inte mår så bra eller gör allt för att hjälpa någon annan. Tänker då på myndigheter som jag har kontakt med i samband med att jag är god man......... Som verkligen inte förstår att det kanske inte är så lätt att veta allting när man inte har gjort saker förr. Har god lust att säga till dem: "Välkommen ut i vår uteveksamhet i en vecka, utan att fråga något, för det vet du väl........" Eller till någon annan verksamhet där de aldrig har varit i innan. Känner att alla frågor man måste ställa och känna sig dödum inte känns riktigt bra, men vilket är bäst? 1. Att låta bli att  fråga och känna sig dum men ändå inte förstå något eller 2. Att fråga, och kanske känna sig lite dum, men kanske få en förklaring och inte känna sig dum. Jag röstar på det sista!


Hade en timme(knappt) över innan APT idag, så istället för att köra hem och vända och inte göra något vettigt(farmor och farfar hämtade barnen) så fick det lite kaffe hos Jessica, alltid trevligt! Gav henne tips om bloggen, hoppas du läser! (Hej "Asta"!) (Internt........) Babbel, bubbel, och vips var klockan 16:20 och dax för att köra tillbaka till jobb för möte.


Hemma åts en macka, pratade med barn å sambo, la barn och lite prat med mamma över telen. Lite oro för min farbror som bor helt själv i Skellefteå (ungefär 150 mil härifrån, enkel resa..). Nu började han känna sig lite krasslig och trött, inget jätteallvarligt, men ändå han bor så långt borta och själv. Vet inte om han tar pappas demens hårt, och känner att det bara är han kvar snart av den familjen. Hemtjänst skulle kopplas in, även om han sköter mat och städ själv, men att de "tittar inom" kan vara en trygghet för honom och oss.


Ja lite funderingar från mig idag, hoppas ni haft en skön dag. En kylig dag har det varit, ute mellan 9-15:30, åt i vår nya fina "Ljusstuga", samt inne då jag var på lunch. Det känns skönt nu, en varm dusch och sedan ZZZZzzzz


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards