Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Annika Skoog - 11 juli 2011 21:50

     

Härligtatt komma                        

 
Av Annika Skoog - 11 juli 2011 20:48

till vardagen igen efter fem dagar i Sölvesborg och många besök hos vänner. Men det var också jobbiga dagar för pappas sjukdom blev mycket värre, så jag är ganska slut.


Vi börjar med det roliga, som höll på att inte bli något Sölvesborgsbesök....... tisdag kväll fick Hugo feber, och jag kände att: Jaha då får jag vara hemma med sjukt barn :(. All luft gick ur mig, och jag packade inte ens.......... Packade på fm innan vi åkte, för Hugos feber hade gått ner, och det kom ingen mer feber under dessa dagarna :)


Körde till Ritva, Thomas , Hannes och Elvira, parkerade bilen hos dem. Vår vana trogen gick vi på marknad hela dagen. Åt pizza/kebabtallrik i järnvägsparken, barnen åkte karuseller och blev fotograferad av lokaltidningen, träffat en massa gamla vänner, kuuuul! Jag kan nästan gå var tionde meter och "heja" på folk man känner speciellt under Killebomdagarna:)

Fikade med Ingela på sena eftermiddgen, kul och väldigt längesedan, har känt varandra i över tjugo år. Har nog inte träffats sen barnen var mindre, så det var extra roligt!

Avslutade dagen hos Ritva, Thomas och barnen. Lite dricka, och frukt. Av div. anledningar som rörde pappas sjukdom, och att han var arg och mer förvirrad ikväll sov vi över hos Ritva och Thomas, till barnens stora förtjusning. Samtidigt kände jag stor oro över pappa, vart ska detta sluta?


Torsdagen träffade jag fd. kollegorna Linda & Inna hemma hos Linda. En mycket trevlig fm med många minnen och skratt. Vi jobbade på Klockskogen i Mjällby i mer än tio år tillsammans, så många härliga minnen finns det. Hade varit kul om vår fjärde kollega Fredrik hade varit med, han bor på Gotland men hade inga hemvändarplaner denna gången.


Eftermiddagen var det Killebom för mig och barnen, tuff, tuff tåget, ponnyridning, lek, och lite glass och besök i leksaksaffären.

Vi sov hos föräldrarna denna natt, barnen somnade fort och pappa hade en bra em/kväll. Senare på kvällen däremot blev han aggressiv och skulle köra "hem", så det blev väldit jobbigt där ett tag. Han lugnade sig och gick och la sig sen. Jag och mamma satt uppe och pratade, vi tyckte att sjukdomen eskalerat de senaste dagarna........... Jag tog beslut på natten att efter avlutad dag i morgon åker jag och barnen hem........


Fredagen kom och pappa vaknade och kändes som vanligt, kändes ändå konstigt efter hans utbrott igår, detta är inte min pappa, han är vanligtvis väldigt lugn och hetsar inte upp sig i onödan (det norrländska lugnet??)

Vi var hos Anders, och hans pojkar Melker och Kasper på fredagen. En trevlig fm som vanligt, Hugo var mallig när han fick var med de äldre killarna å spela DS, och Lovisa var med på ett hörn.


Ringde till Ritva och hon tyckte att vi skulle bo hos dem även i natt, tack! Vi bestämde att jag skulle hämta nyckel och Hannes och Elvira hos deras farmor & farfar på em (hon å Thomas var iväg).

Jag passade på att klippa mig hos Cathrin, supernöjd som vanligt! Kul att träffas med.

Körde ut till föräldrarna och hämtade vaåra saker, pappa kändes lugn och inte så förvirrad......... Sen hämtade vi Hannes och Elvira, samt även en fika hos deras farmor å farfar, trevligt!

En trevlig kväll blev det hos Fam.Lidström, och även lite vin för mig och Ritva, kändes nästan som gamla tider.........

Susanne (syster) körde ner till föräldrana, är henne tacksam för det!


Medeltida marknaden på lördagen, ett trevligt Killebominslag, med våra vänner Ritva, Thomas och barnen.

Packade bilen och begav oss till Hörvik till Fam. Hedberg för lite fika, prat och grillning. En trevlig kväll där vi även sov över, det hade vi bestämt innan.


Kvällen hemma hos föräldrana slutade denna kväll i tragedi :(. Pappa blev våldsam mot både mamma och Susanne, är Susanne evigt tacksam över att hon körde dit! Pappa blev omhändertagen, och ligger på sjukhus i väntan på ett särskillt boende. Han kan inte komma hem igen, sjukdomen  har tagit över, han har fått stora personlighetsförändringar. Jättetragiskt, men nödvändigt!


Hemma här på fm, barnen på kalas och jag packade upp å tvättade.

Somande som en sten, helt slut efter dessa dagar!


Stort TACK till alla fantastiska vänner för allt stöd under dessa dagarna! Speciellt Ritva å Thomas för att vi fick bo hos Er!


Jobba fyra dagar till sen är det välbehövlig semester!


/A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards