Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Dagen började solig.....

Av Annika Skoog - 27 augusti 2011 11:49

....men nu är det mulet. Får nog plocka in min tvätt för det kom några duggregnsstänk med (ja det måste ju regna lite med). Varför kunde det inte vara lika fint och soligt som i går em, riktigt fint.


Ja ja det är iallafall varmt, klibbigt och man svettas utan att göra något. Varför kan det inte vara lika fint  väder hela dagen??


Det blir hemmagjorda hamburgare ikväll, Familjen Milton åker hem till England på tisdag och då ville vi ha lite avslutning. Ser inte ut som om vi kan vara i Nybro och grilla, så det blir nog i stan.


Lovisa har gått sin första vecka i skola/förskoleklass. Hon tycker att det är kul och spännande. Eftersom vi bor på landet får hon åka skolbuss och det har hon gjort månd em till fredag. Bara det är spännande, hon och kompisen åker tillsammans och vi turas om att följa barnen.


Idag har pappa varit sju veckor på sjukhus, ogilla, men samtidigt får han vård och medicin, mycket medicin. De väntar på att han ska svara bra på den medicin han får nu och att biståndshandläggaren kan ge besked på ett lämpligt boende. Det tar sån tid! Samtidigt är han också blivit sämre på dessa veckor, och det är så demens gör, det går bara på ett håll tyvärr. Du blir sämre och sämre, ett tag så bromsas sjukdomen upp, men så kommer ett nytt skede i sjukdomen, så blir du sämre igen. Går tillbaka i tid, och känner inte igen dina nära och kära osv. Hoppas forskarna hittar ett vaccin mot demens och framförallt Alzheimers sjukdom, som är den vanligaste.


Trevlig lördag /A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards