Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Annika Skoog - 12 mars 2013 13:57

Ja här är det tvära kast mellan årstiderna, förra veckan var det vår, igår kom vintern tillbaka och det med besked. Men vad jag förstår är det bara runt Ystad och österut mot Österlen. Började snöa i söndags  kväll och höll på hela natten, i går morse var jag uppe 05.30 och skottade gården strax efter och snön bara vräkte ner. Snön föll hela förmiddagen, sedan slutade det att blåsa och det klarnade upp. Vi har nog 3 dm snö......... Så igår morse var det lite halvspännande att köra till jobbet. Samtidigt som jag inte alls är förvånad över att det händer olyckor, och folk kör av vägen (sen vet jag att det kan vara av andra omständigheter som man kan köra av vägen). När man ser hur vissa kör, som det var sommarväglag, ska köra om fast det är glashalt, ligger ända upp i bakluckan..........Konstigt att det inte händer fler olyckor ändå. Sen är kanske jag onödigt feg och kör sakta (inte då 40km på 90 väg, jo om väglaget säger att jag måste det), i går låg jag på 70km på 90 väg, i snöstorm och snörök, men ändå skulle vissa köra om.......

Hem och skottade infarten igår em med............samt hade en mysig eftermiddag med barnen, lite läxläsning och fix. Passade på att göra sådana tråkiga saker som att röja ur skafferi och kylskåp, trist men nu är det gjort!


Uteritt i snön var det på ridskolan igår, de var två och två om en häst, barbacka(utan sadel, bra för balansen), såg härligt ut.


Annars var helgen som gick lugn. Handboll för Hugos del, Lovisa var också med för de skulle på Kjell och Company och Lovisa handlade hörlurar, och ett fodral till mobilen. Mamman fick egentid som det så populärt heter, kaffe och melodikrysset..........

Passade också att rensa bland barnens kläder för att ge bort till kompisars barn, plockade upp från nästa storlek från lådorna vi fått av kusinerna.........Melodifestivalskoll och lite god mat fick avsluta lördagen.


Söndagen, Lovisa följde med Henrik till garaget, sen såg vi inte henne förrän på eftermiddagen, hon följde med farfar hem och var hos dem under dagen. Vi körde en tur till Bo Ohlssons, och senare på kvällen gjorde vi ett fynd på Loppis sidan jag är med på (FB). Vi köpte en Electrolux Assistent för 250:-, rena fyndet. Nu tänker ni som läser min blogg: "att köpte hon inte en assistent innan jul?". Jo det gjorde jag, men jag är inte riktigt nöjd, den kändes svajig när jag körde en 1 liters deg..........Denna är inte svajig, den står där man satt den.......Får se om jag säljer den jag köpte innan jul. Så ett fynd! Lite retro, i offwhite, häftig!


Idag skiner solen, riktigt skönt! i morse var det -14grader, hyyyyy kaa!!


Som sagt jag tycker om snön, men inte den 11-12 mars, då vill jag har vår!!


Trevlig tisdag!


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards