Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Annika Skoog - 7 mars 2013 22:22

Vilka sköna dagar vi har haft denna veckan, ja sedan i söndags, så härligt och så skönt! Inte idag då, det har varit riktigt kallt och blåsigt, knappt man ville sticka ut "snudan" utanför fönstret.......


Veckan har rullat på i fullt tempo, som vanligt. Vi är fortfrande friska(peppar, peppar), eller ja så friska vi kan bli! Hoppas att vi har haft vår beskärda del av sjukdom nu på ett tag. Det är ljuvligt att ljuset är tillbaka med, ljust på morgonen och det mörknar inte förrän efter 18:00 :) det gillas!


Lediga eftermiddagar måndag och tisdag. Haft det skönt, Lovisa red och de red ute, så skönt! Så ljust, vi behöver både ljuset och värmen.

Tisdagen hade jag som förslag att jag och barnen skulle åka till stan för att de skulle köpa något för sina födelsedagspengar. Hugo ville med Lovisa ville hellre leka med grannkompisen. Jag och Hugo körde till stan, han handlade fler figurer till Skylanders spelet=Nöjd Hugo..... 

Vi har haft strul till och från med vår digitalbox och pratat hit och dit om hur vi ska göra?? Lägga om allt till Telia? Men då enligt kundtjänst blev vi utan internet i två veckor.........Vårt bredband är vi nöjda med. Men vi sa att det är nog boxen det är fel på, så det fick bli en ny inpelningsbar box........Och ja den funkar, så vi behåller våra gamla mailadresser(@stherrestad.nu), vi behövde inte ändra, vilket jag tycker är skönt!


Igår var det nog den varmaste dagen av dessa vårdagar. Efter jag hade följt barnen till bussen skulle jag lämna in bilen för byte av backspegel(yttre), det ingick i priset. Jag lämnade in den och frågade samtidigt om en display som var släckt.........De skulle titta på den. Jag är inte van vid att lämna in min bil på verkstad eftersom jag alltid har haft och har bilkunnigt folk i min närhet. Men nu var det överrenskommit att bilfirman skulle ordna detta. En lite pigg C1 fick jag ha som lånebil och jag körde rätt ut vid havet, satte bilen vid "Jakten", och gick längs med havet, så gott och härligt. Blev helt varm, underbart soligt väder och vindstilla. Det blev 4km, på vägen tillbaka träffade jag Anne, en kompis till min svägerska egentligen. En trevlig pratstund blev det, så efter det rätt till jobb. Hämtade min bil på em, kanon bra service, en glödlampa i displayen var sönder=kostand för mig 0kr. Mycket trevliga och serviceinriktade!


Idag har all vår försvunnit, blåste igenom märg och ben, hyka! Vi var ändå ute en stund på förmiddagen........Sen var jag nöjd :)


Fredag i morgon, jag ska på del två i utbildningen "iPad i förskolan", intressant utbildning. Vi har använt våra iPad eller Lärplattor som vi ska kalla dem, mest till dokumentation, de är smidiga att använda både att ta foto med och att filma med. Slutar 12:30, sen håller vi helg!


//A


Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards