Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Öja kyrka

Av Annika Skoog - 18 april 2013 21:30

Fyllde vi till bredden ikväll, kul med fullsatt kyrka. Vi brukar fylla den på våra kvällar med olka teman "En lisa för själen" och ikväll var det Lokala förmågor. En salig blandning med folk från trakten, några från vår lilla kör, några från Himlaton, Ulla kören(lite äldre), plus några till. Så härligt att sjunga och speciellt med blandningen på folk, och sångerna. Min favorit är nog "Liten fuggel" en norsk sång, jag kan nog aldrig sluta lyssna på den. Så fin!

Hoppas på flera fullsatta kyrkor framöver, blir en folkmusikmässa i maj. Hoppas på en lika välbesökt kyrka då.


Första jobbedagen i dag sedan pappa lämnade oss, jag tycker att det kändes bra att jobba även om jag är lite off. Sorgen och saknaden finns där och det lär den göra länge till, samtidigt tror jag att det är bra att skingra lite tankar. Detta med sången hjälper mig att skingra mina tankar, jag blir glad när jag sjunger och att sjunga tillsammans med vänner är så härligt. Jag skulle egentligen läst en text om vänskap, tillägnad en av mina bästa vänner, men det avbokade jag redan förra veckan. Jag hade nog inte klarat att läsa en text som är lite känslomässig just nu. Jag fick njuta av andras textläsning och sånger, så fina.


Gårdagseftermiddagen var vi i Sölvesborg, vi tömde pappas rum där han bodde. Det gick smidigt, även om det kändes så fick vi tömt och tagit det vi skulle, och kört till Lions det som skulle dit. Även om pappa haft det bra på boendet, så hoppas man att slippa flytt till boende för någon annan närstående. Det blir ju en sista anhalt, tragiskt men sant. Bra att det finns och att vi har den servicen, men är det värdigt att sitta som pappa gjorde i rullstol, helt beroende  av andra...........Tungt nog att se sin pappa så sjuk i demens, och helt hjälplös. Att aldrig veta när man kom dit vad som väntade oss, hur han skulle vara, bra eller dålig dag.......

Som nu efter han inte finns mer, ibland tänker man klokt att han har fått ro, han lider inte mer, han har inte ont, han har det bra nu. Ibland får man fullständig panik över att aldrig få träffa honom mer, han är bara borta, han kommer aldrig mer tillbaka.


Ursäkta mitt svammel....Men ibland är det bättre att bara skriva ner allt man känner, helt som det kommer í skallen, inga funderingar på hur man ska skriva, utan bara skriva, så kan det upplevas som rörigt....


Tack igen för alla stöttande ord, blommor, sms, meddelande, kramar, oj vad det värmer, och veta att någon tänker på mig/oss i vår saknad och sorg efter vår älskade pappa/make/morfar/svärfar.......


Tack för att du läser!


//A



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards