Direktlänk till inlägg 16 april 2013

Jobbigt....

Av Annika Skoog - 16 april 2013 08:20

Tankarna rullar......Ibland är man lugn och sansad och tänker att pappa har fått lugn och ro, nästa är man helt förtvivlad och tänker att pappa är borta, han kommer inte tillbaka. Detta är första gången jag möter döden på riktigt nära håll, att förlora en förälder, en pappa, som bara ska finnas där.......Alltid!


Det är mycket praktiskt som ska fixas, jag och mamma var på Fonus i går...........Bara att utforma en dödsannons, vilken kista, blommor etc. etc. Vi hade pratat lite innan, och hur vi trodde att pappa skulle vilja ha det. Enkelt och inte tillkrånglat eftersom pappa var en väldigt jordnära person, jag tror han hade tyckt det var fint som vi gjort. Satt på Fonus i går, hur kommer det sig att man man väljer att bli begravningsentreprenör?? Att möta döden flera gånger i veckan och träffa människor i sorg som mist någon som stod en nära.


Tar livet bara slut?? Nä det kan de inte göra, undrar vad som händer när man dör? Lever man vidare? Som den person man var eller återföds man som något/någon annan?? Känner att jag har mina funderingar kring livet och livsfrågor just nu. Känner också att jag värderar livet högt och min familj och mina nära och alla fina vänner. Ta vara på tiden tillsammans med era föräldrar och de ni värderar högt, en dag finns de inte mer.


Jag har en overklighetskänsla inom mig, känns som om jag står bredvid och tittar på, att det är någon annan som har förlorat sin pappa och jag står bredvid och tittar,  konstig känsla i alla fall.


Idag är jag bara hemma, första dagen som jag är själv, tror att det kan vara bra att bara vara. Har haft människor omkring mig sedan i fredags när pappa somande in för gott. En konstig känsla har jag inom mig, försöker bearbeta sorgen och hoppas att han har det fint där han nu befinner sig.


I morgon ska vi till Sölvesborg igen, vi ska tömma hans rum där han bodde. Vi satte inte dit så många saker, och möblerna är inte kopplade till honom så jag tror att det känslomässigt blir det nog inte så jobbigt. Mest att se hans kläder och något av hans personliga tillhörigheter som blir jobbigt.....


Njut av dagen, hoppas den blir fin!


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards