Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Cellprov och SPA

Av Annika Skoog - 22 februari 2012 21:18

Ja inte samtidigt då........ Men cellprov på Novaklinikens Qvinnohälsa, ombonat hemtrevligt när man kom in.  Nytt att man skulle ta cellprov där, alltid gjort det hos BM på mödravården på lasarettet/vårdcentalen, men snabbt och lätt. Jag hade lätta cellförändringar för tolv år sedan, och det hade inte upptäckts om jag inte hade tagit cellprov och när/om jag hade fått besvär hade det kanske varit för sent. Är därför extra noga med att gå varje gång jag blir kallad.


Sen åt vi lunch på MC Donalds, är det ledigt så är det! Sen körde vi till Örums Nygård, mitt ute i ingenstans. Har hört bra om det stället, SPA och hotell, konferens. Nu denna veckan hade de öppet hus för sportlovslediga barn och ungdomar. Jag tänkte i mitt stilla sinne, är vi på rätt väg???? Vet inte om jag hamnade fel på en av småvägarna så vi körde liten omväg?? Men ute i den skånska gråa disiga myllan körde vi......... Där mitt ute på åkern fanns detta SPA, jättefint inne, mysigt och fräscht. SPAét var inte jättestort, men alldeles lagom och lagom med folk. Lovisa och Hugo var mycket nöjda med att vara på SPA. Poolen var ganska djup, vattnet gick strax ovanför brösten(på mig). Lovisa och Hugo bottnade inte, men ett ypperligt tillfälle att träna simning. Lovisa crawlar bättre än hon simmar bröstsim, hon simmade en bassänglängd, här kunde hon inte sätta ner en fot......... Hugo han simmar bäst under vatten, och det gjorde han mycket. Hoppade från kanten, så tillslut var vi rent skrynkliga. Det blev många besök i bubbelbadet, och bastun. Fikade i "halvlek", sen bad, mys, bubbel igen. Vi badade nog i tre timmar, barnen var rätt slut efter denna dagen, men en mysig härlig dag! Kan rekommenderas!


Sitter här och är rätt slut jag med! Jobba i morgon och på fredag, sen ledigt igen!


Ha en fortsatt trevlig kväll!


//A 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards