Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Annika Skoog - 10 februari 2012 19:05

..........Har det varit både i tisdags och igår, då det blev lite snöstorm. Snöstorm i Skåne innebär om för alla som inte vet det, att det snöar inte uppfrån och ner utan det snöar mest ur sidled, horisontellt och det kan bli ganska spännande om man ska ut och köra. Vi som bor på  landet måste ut och köra för att ta oss till jobb och förskola........... Här snöade det till och från under hela fm igår. När jag hade hämtat Hugo och körde närmaste vägen hem, dvs "Fredriksbergsvägen"(väg med bara åkrar runt omkring), så kändes den ok de första 200-300 metrarna. Sen kom första "stoppet" där snön lagt sig i drivor.......Håll i dig Hugo, nu tar mamma sats genom vallarna......... Man känner att bilen åker liksom kana genom vallarna, livrädd att sätta sig fast......... Så var det ungefär på tre ställen på denna vägen, tag sats, gasa, håll stadigt i ratten. Hem kom vi, skottade lite på infarten. Undrar om det ska komma mer snö?


Fredag idag, en lugn dag med bara sex barn. Vi, jag och kollegan skrev färdigt ett dokument vi haft liggande ett tag. Sen passade jag på att sluta lite tidigare för vi på "Hajen" hade endast ett barn till mellanmålet, och den andra avd. hade fyra, så det klarade den personalen som var kvar. Skönt att komma hem lite tidigare, hämte mat idag, för det ville jag............


Glömde att skriva att min bil rullade in på gården i onsdags kväll, lagad och klar, startmotorn bytt, det blev en begagnad. Sambon och farfarn som fixade detta, tack och tack! Så glad jag blev över att se och köra min bil igen, hoppas den håller länge nu och att den går igenom besiktningen i mars.......... När man inte har någon bil så märker man hur beroende man är av bilen, vi hade aldrig klarat oss utan två bilar så som vi bor.


Helgen är här, och i morgon blir det tjejträff här, kuuuul! Eg. bara jag och kollegan från början och det skulle vi gjort i somras redan, men denna sommaren som gick var ju bara för traaaaadig, pappa dålig, och den regnade mest bort. Nu har vi fått med en tjej till, kul ska det bli och det blir nog många skratt och mycket prat......

Barnen ska sova hos farmor och farfar, kul tycker de!


På söndag ska vi hem till Hugos kompis och planera deras barnkalas, bestämde att de skulle ha det tillsammans, mycket på deras avd. är att de bjuder alla....... Då ska vi hyra scoutstugan i Nybrostrand, det måste man ju om man bjuder 24 stycken.......... Även om jag eg. är emot att bjuda alla, för de leker inte med alla, men nu har många bjudit alla, och då faller jag för grupptrycket, så då får det bli så.....


Hoppas ni får en skön helg, det ska jag/vi ha!


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards