Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Annika Skoog - 21 februari 2012 20:50

Har vi här, Sambon har ledigt hela veckan och jag tog ledigt idag och i morgon. Lite skönt med extra ledighet, och för Lovisas skull som har sportlov så att hon känner av sin ledighet.


Det har inte blivit mer kräk här, tjohoo, skööööönt! Barnen var slöa igår, men de åt och inget mer kräk kom. Så båda två ville och orkade till simskolan igår.........Det går framåt, Lovisa simmar några simtag, sen sätter hon ner foten. Så om det inte har hänt mer under denna terminen så får vi ägna fyra veckor åt simskola på Nybrobadet denna sommaren för då lär de sig att simma. Jag och fler med mig var lite kritiska till förra terminens simskola, de lekte sig igenom en hel termin och det betalar vi dyrt för........Leka med barnen i vattnet kan jag också göra, enligt målen för HT 2011 skulle de klara att simma 10 eller 25 meter, HM! Hur lär man sig det om man inte övar simtag???? Det känns som om det är bättre ordning denna terminen, men vi får väl se, hoppas de får plats i samma grupp i sommar så får vi packa för en heldag om det är fint väder och stanna i Nybro resten av dagen.


Som sagt ledigt idag, det gör inte alls ont, inte alls! Sov länge (vaknade vid 6:30 med huvudvärk, tog ett par panodil), vaknade 8:30 utan skallabang, skönt! Tvättat lite till, eller tvättat ifatt, nu är det bara enstaka plagg kvar på botten av tvättkorgen, men det ändras snabbt!! Om någon dag är där helt översvämmat igen(undra om vi har någon annans tvätt här med).


Pratade med mamma och ingen av dem hade blivit dåliga efter de varit här och kanske blivit utsatta för smitta. Tur! Susanne och hennes barn skulle eg. hälsat på pappa när de hade varit hos oss, de stannade i Norje hos mamma, men bestämde sig för att inte besöka honom med tanke på smittorisken, onödigt eftersom han och resten av de boende redan är lite svaga. Synd för i söndags och även igår hade pappa haft bra dagar, hade varit hyfsat pigg och klar. Även om han kanske inte alltid kommer ihåg oss nu så känner han igen mamma för det mesta. Vi har funderat på hur vi ska fira hans 70-års dag i april?? Han är för dålig för att kunna komma hem, eftersom han sitter i rullstol och den är ganska bred så kommer han inte in genom dörrarna hemma, toalettbesök blir svåra och han hade nog blivit orolig och kanske inte hade velat åka tillbaka till boendet. Så det blir nog att vi i familjen firar där han bor nu, det blir nog alldeles lagom för honom.

Mamma hade även lämnat in min redovisning som jag som god man gör, till överförmyndaren. Den var ju inte helt lätt att göra med alla siffror hit och dit, och summor A+B som skulle vara lika med summor C+D........... Håll alla tummar för att jag fyllt i alla siffror och poster rätt.......... Jag är inte ekonom, jag är pedagog!


Ja på tal om pedagog, jag var på lönesamtal i går............. Alltid lika kul, eller inte. Jag tycker att det är svårt att tala om vad jag har gjort, eftersom vi gör så mycket gemensamt och på ett helt år kommer ju inte jag ihåg vad jag har gjort och när, var, vad, hur....... Fick beröm från min chef att jag är en duktig och kompetent pedagog, som är glad och positiv och ser inte bara hindren utan ser möjligheterna. Tack å Tack! Jag behövde bli duktigare på att visa det bara............. Nu är det ju så att vi ska byta chef igen..............Då börjar vi om från början, med allt vi har fått ta med nya chefer, och allt personligt, detta med att pappa är sjuk, jag behöver kanske ta ledigt en dag, kanske inte alltid är på topp osv, osv. Sedan oktober 2010 är detta den tredje chefen vi har, hoppas att vi får en bra chef! Så typiskt nu när vi började lära känna den vi har nu........


Lovisa har provat på att rida idag, hon var helt salig, perfekt att de har så mycket prova på saker under lovet. Jag som gammal hästtjej blev helt nostalgisk av att klappa mjuk mule, känna doften av läder, halm och häst. Lovisa fick en ganska stor ponny, men hon verkade vara fast och hon vill rida fler gånger. De har på söndagar, som heter prova på som man får boka från gång till gång, barn är ju ombytliga så efter fem gånger kanske det inte är kul mer, så på så vis slipper man ju att betala för en hel termin.


Ledig i morgon med, mannen ska på läkarbesök, och jag ska ta cellprov(mindre kul). Sen ska jag och barnen till Örums Nygård och prova deras SPA, de har öppet hus under sportlovet. Kan vara lite lagom avkopplande med bad och bubbel.


Jobba, jobba jobba torsdag ocg fredag, men med färre barn och vi hoppas få klart vår lilla ommöblering på Hajen, lite inspiration fick vi på vår utvecklingsdag i torsdags.


Helgen bjuder på tjejträff hos Malin på fredag, myyys! Samt melodifestival för mig och barnen på lördag, kuul! Hugo ska på kalas på söndag............. Fullt upp med andra ord! Vad gjorde vi innan vi fick barn????????????


Funderar varje gång jag öppnar min blogg med lösen, ursäkta att jag tjatar om det, men trist med färre läsare......... Vet fortfarande inte om jag jag ha lösen kvar, kan ju hoppas att min lille "stalker" tröttnar på att kolla om bloggen är låst eller inte, ja i-landsproblem....


Natti natti


//A


Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards