Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Oj!

Av Annika Skoog - 7 februari 2012 19:08

Vad besöksstatistiken har minskat sedan jag satte lösen på min blogg.......... Jag hade ju räknat med det, samt att jag går miste om nya läsare, och spontanläsarna försvinner nog.......... Men det fick ju bli så!


Min bil är sönder, traaaaaadeeeet! Skulle flytta den i lördags, och den var dö, surrade lite, så det var inte batteriet. Sambon misstänkte startmotorn......... Vi skulle då bogsera i gång den, och sambon som gjort detta cirka 1000 gånger, och jag som kanske gjort det en gång. Mycket att tänka på, slå på tändning, lägg i tvåan, ner med kopplingen, tänk på att bromsen inte tar som vanligt!!! Haj och i vaj.......ingenting hände, suck........Vi stannade lite längre fram, sambon tyckte det var konstigt att den inte startade, släppte du upp kopplingen???? (Nej jag gjorde ju inte det, sorry). Fick i gång den och in till garaget, och de fick väck den gamla startmotron i går, och ja den var inte frisk. Kollade vad en ny skulle kosta, 2175:-, hutlöst! Så det fick bli en begagnad, så får vi se hur vi gör med bilen, den har ju ändå 12år på nacken och det får kanske bli en modell nyare, eller en annan sort. En sak är säker, det får bli modell högre som jag har nu i någon form. Så nu kör jag en 740, känns som en uppradering av "Helgebilen", ni som känner mig sen innan, från Sölvesborg vet att min följeslagare i många år var en blå volvo, 242 DL. Helge!! Denna är ungefär samma färg och det känns ungefär som att köra den.


Imorse var det snö, ungefär en dm, och bakhjulsdrift........... Var tvungen att trycka till lite när jag jag körde iväg. Sladdade till, men fick rätt på den direkt, Hugo jublade i baksätet: Mamma du sladdade!!


Bytt schema, långa dagen på tisdagar numera. Annars ganska lika som innan, tidigt torsdagar och varannan fredag.


Beställde biljetter till mig och barnen till genrepet på melodifestivalen när den ska vara i Malmö den 25/2, vi längtar! Fanns inte biljetter bredvid varandra på tv-sändningen, kommer det till Malmö fler gånger får vi ta det på kvällen om de gillar detta!


Nu till helgen ska jag ha tjejträff här, ska bli kul! Barnen ska sova hos farmor och farfar. Lite mat, lite snack, lite vin/öl, gott!!


Ska röja undan det sista nu! Som sagt lite trist med färre läsare!


//A

 
 
Ingen bild

Nicole

7 februari 2012 19:55

Oligt ska vi ha!

Annika Skoog

7 februari 2012 20:58

Jaaaa, vi ska ha det såååå oligt! Vi ska pata och skatta, så oligt! Kamis!!

 
Ingen bild

Anneli

7 februari 2012 20:04

Jaa...Oj!!! men det är bättre på detta viset än att ha någon som inte bör läsa om ens liv...!! jag är lite kass på att blogga men ska försöka att titta in här i ditt mysiga kryp in..lite oftare än tidigare!!
Ha en fortsatt go blogg kväll...så hoppas jag att vi ses snart!! Vi har reserverat en resa jag och Kärleken i september...det ska bli så attans skönt att komma bort och förlänga sommaren i september. Super Kram/Anneli

Annika Skoog

7 februari 2012 20:57

Ja du är sååå välkommen Anneli att titta in i mitt krypin, hur ofta och när du vill!

Hoppas ni får en skön resa i september, du och Micke, han fyller väl lite jämnt då??

Njut av kvällen vännen! Å hälsa! Kram

 
Ingen bild

Linda

7 februari 2012 21:37

För de ska vi ;)

Annika Skoog

7 februari 2012 21:54

Ohhh jaaa! Längtar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards