Alla inlägg den 20 december 2016

Av Annika Skoog - 20 december 2016 23:09

Favoritsak i hemmet


Oj ska man ta någon teknisk pryl, eller något som betyder något speciellt, eller som man inte skulle klara sig utan.........


Tror nog att det är min kökssoffa som är min favoritsak. Den kommer från min farmor och farfar. Vet inte om den har stått i någon av deras föräldrahem?? Den har så mycket historia att berätta. Från början har det varit en säng, undra vilka som har sovit där? Soffan har varit i min ägo sedan 1992, då vi körde genom nästan hela Sverige med släp och två kökssoffor i . (min syster skulle ha den andra). Den är avlutad, och oljad, gillar den jättemycket. Den har varit med mig i lägenheten på Danagatan i Sölvesborg, och även när jag bodde på Snapphanegatan också i Sölvesborg. Nu står den i köket på Filialvägen i Stora Herrestad.

Sen är det ju så klart diskmaskin, tvättmaskin, dammsugare som går varm här........


Avslutning i skolan, jobbat eftermiddag. Satt i hop pepparkakshusen, spritsat och gjort klart.


Några julklappar kvar, samt lite blommor, städa lite, sen kan det bli jul.


Allt gott!

//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards