Alla inlägg den 30 december 2013

Av Annika Skoog - 30 december 2013 19:15

Ja grattis får man väl säga, om man nu kan gratulera en blogg.......Hoppas på flera år till, det är väldigt kul att ha eftersom man lätt glömmer och det är roligt att andra vill läsa. Tack för så många gilla efter gårdagens lite torftiga blogginlägg, inte ett av de bästa inläggen, men kul att få många gilla.


Ja 2013, ett år där jag och min familj fick möta döden på nära håll, min älskade pappa fick somna in efter några år i den hemska sjukdomen demens, en sjukdom som fullkomligt bryter ner en människa totalt, och du kan inte göra ett enda dugg för att förhindra detta. Du kan bara stå bredvid och titta på, visst du kan underlätta för den som blivit sjuk och så vidare. Men sjukdomen tar över ändå och fort går det och det värsta av allt det kan drabba vem som helst, helt utan förvarning........Detta med att förlora en förälder måste man nog själv vara med om för att riktigt kunna förstå, de ska finnas där för alltid och inte försvinna för att någon hemsk sjukdom vinner över honom/henne. Detta har ju helt klart påverkat mig under detta året och kommer så att göra, sorg måste få ta tid och det ska den göra. Känns fortfarande som om att pappa ska komma in från garaget eller trädgården när jag är hemma hos mamma.....En fruktansvärd tomhet lämnar han efter sig, saknar honom och den friska starka pappan som vi hade innan sjukdomen tog över, från att ha haft ett eget företag och skött allt där från fakturering till bokföring och nu den sista tiden behöva få hjälp med ALLT........ Hoppas att du har det bra där du är nu pappa, frisk och fri från den hemska sjukdomen demens....

Två grannar till oss har med lämnat oss, så ofattbart och tomt är det här på vår lilla väg, båda två gick bort i cancer, en till fruktansvärt grym sjukdom, hoppas ni har det bra i er himmel.


Vargavinter med massor med snö i omgångar i januari, februari och mars......Den tog aldrig slut kändes det som, jag som gillar snön kände i slutet på mars när vi gick hälsojoggen i snöstorm(20/3), att du får det räcka med snö, skolskjutsarna inställda, risk för att åka av vägen, eller fastna i en snödriva, minimal sikt, allt är vitt och drivor.......Men det kom en vår och en SOMMAR och vilken sommar vi hade, sol, värme, bad i massor, grillkvällar, sitta ute länge, heldagar i Nybro vid ludan med avslutande grillning på kvällen. Vi hade vår årliga kräftskiva med Anneli och Micke i vanlig ordning, dock inte vid havet i år.......Men dock utomhus. 

Killebom som numera är ett måste även för barnen, massor med fina vänträffar, gamla vänner som jag värderar väldigt högt, en vecka som är viktig för mig och mitt må bra.

Såg mina forna idoler Gyllene Tider i Brunnsparken i Ronneby med barndomsvännen Ingrid, stor lycka.

Lite dagsutflykter i sommar blev det med som Bakken med familjen Lidström, fina vännerna från Sölvesborg och kusinerna från England (Oliver & Viktor) och deras mamma, Marie. Hanöbesök och Karlskrona besök blev det med.


Kören, min härliga kör som jag sjunger i, vi har haft massor av fina konserter under året, Lokala förmågor, Folkmusikmässa, Ljusgudstjänst, Julkonsert, Julotta, allt i vår härliga favoritkyrka Öja. Hann med att sjunga julsånger på fängelset här i Ystad för de intagna, ett möte som berörde mig och mina körvänner.


Hösten har bara rullat förbi i ryslig fart, vi har försökt besöka simhallen och hålla i gång barnens simning, skönt fredagsnöje. Hade även ett kärt återseende i november med Klockskogsgänget, hela järngänget FILA, FredrikInnaLindaAnnika, samt Bitte, fd. chef och Lena fd. städerska,  en härlig kväll med många skratt och minnen.


Nu 2013 är det bara nyårsafton kvar, vi ska fira med våra kära vänner Ritva, Thomas, Hannes och Elvira i Sölvesborg. Fest hos dem med deras grannar och lite andra folk, kul! Alltid kul att träffas alltid kul att vara i Sölvesborg.


Önskar alla mina läsare ett Riktigt Gott Nytt År, in med det nya och ut med det gamla.......Må 2014 bli ett lyckosamt år för oss alla.


Tack för att ni läser och tand hand om varandra!


//A 


Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards