Alla inlägg den 29 december 2013

Av Annika Skoog - 29 december 2013 17:26

Är skönt, vi vet knappt vilken dag det är, vi har inte gjort många knop här.......Inte jag ialla fall, har mest varit hemma och plockat lite, gjort det vanliga som tvätt, mat, disk, undanplockning, kollat film, läst lite, samt bara varit....... Rätt skönt det med. Mannen däremot har tillsammans med farfarn felsökt mormorns bil, inte helt lätt, tagit hjälp av en kompis som kan felsöka med rätt instrument...... Hoppas de hittar rätt, och att det inte är för stort fel.....


Idag har jag sjungit med kören, övning inför vårt lilla framförande på Trettondag Jul, alltid en trevlig stund med lite sång. Mycket sång har det blivit i jul, synd att vi inte är en sjungande familj/släkt, då hade det blivit mer sång även här hemma. Men sång/jul/kyrka går hand i hand tycker jag och det har det alltid gjort. Det gör min jul med sång, så fint och stämningsfullt.


Pratade med Ritva, min kära och äldsta vän om nyår, tradition att vi firar hos dem i Sölvesborg och de kommer hit på midsommar. Så kul ska det bli och vi blir ganska många, ungefär som förra året, ca 10 vuxna och 8 barn så det ska bli kul. 


I morgon fyller bloggen hela 3 år, ganska frekvent bloggande har det varit, ibland mer och ibland mindre men jag gillar att skriva och jag gillar när ni läser det jag skriver, och lämnar en liten signatur att ni finns här.


Ett nytt år står för dörren, hoppas på ett fint år, 2013 har ju varit både och kan man ju säga. Men det jag alltid kommer att förknippa med 2013 är ju pappas bortgång, men även en fin sommar med massor av fina stranddagar  och fina kvällar.


Ska sammanfatta året lite mer, kanske i morgon.......


Tack för att ni läser därute, det värmer.


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards