Alla inlägg den 16 december 2013

Av Annika Skoog - 16 december 2013 13:33

Har bloggen kopplat till FB...... men det verkar inte funka. Gör ett nytt försök till detta....

Harlagt in ett nytt blogginlägg idag...

//A

Av Annika Skoog - 16 december 2013 08:51

Ja julen, och så känner jag att bloggen har jag mindre tid för. Men bloggen liksom dagboken är så vansinnigt kul att ha sen (speciellt om man kommer i diskussion om datum/årtal/händelser med dem som "alltid vet bäst", finns ju några stycken). Men framförallt är det ju alla fina minnen man har nerskrivna och fint bevarade.


Förra helgen var jag och barnen hos mamma för årliga grisbakningen, och nej mannen var inte med........Vi behöver inte göra allt tillsammans :) Han har inte mycket bakintresse och han behövde byta bromsskivor och bromsklossar på sin bil, den lät inte så bra när man bromsade, låt som Dalby stenkross eller ngt. En tanke, måste man alltid göra allt tillsammans? Eller är vi lustiga som ibland gör saker var för sig. Killebom och grisbakningen är min och barnens grej. Jag har förstått när folk frågar, åkte ni hela familjen då? Nähä, var inte Henrik med!!!!! Bättre att vara effektiva då, då fixade han i garaget med sin bil och vi fick julegrisarna bakade...... Ja nog om detta


Det kom lite snö i Norje förra helgen som faktiskt la sig, julstämning. Men den regnade bort på söndagen.  Hann med ett besök hos mammas grannar som hade barn och barnbarn där och bakade lussekatter, fullt hus. Kul att försöka träffas så ofta det går. Även inom Ritva i hennes mysiga affär "Murarebackens inredning och antik", så mysigt, nostalgi när man ser hennes gamla tomtar som hon säljer. Morfar och hans fina tomtar han hade påminner mig om mina barndomsjular som vi alltid firade hos morfar tillsamanns med kusinerna och deras föräldrar, fint julminne.


Luciaveckan som gick och nu börjar magsjukorna, ÖRKE! Kräkningar hos oss på min avdelning och Hugo satte i gång att kräka lördag kväll.........Jag mådde illa redan fredag kväll, så en snaps till maten fick det bli fredag å lördag i medicinskt syfte (tilläggas skall väl att jag inte gillar snaps). Än så länge är det lugnt i min mage...... Är hemma med Hugo i dag eftersom det är 48 timmar som gäller och jag själv "predikar" det för föräldrar i förskolan så måste man ju själv föregå med gott exempel.


Hunnit med att baka lite pepparkakor i veckan som gick, ska ge mig på att göra husen denna veckan. Repat inför julkonsert, det gör verkligen  min jul att sjunga julsånger. Julkonserten i Öja är 19/12 kl. 19:00, sedan sjunger vi på fängelset 23/12, Julottan i Öja 07:00, 6/1 i Öja Julens sånger, hoppas Du kommer på något.......


Drop-in fika på jobb med lite pyssel för barn och föräldrar.........


Nytt för i iår, vi högg själva vår julgran. Lite mysigt och så fick vi en färsk. Tips via en förälder på handbollen, tack Nina! Vi var ändå i Tomelilla, så var det i Lunnarp, 100:- för en kungsgran om man sågar själv, helt ok , ja det fick ju bli mannen då. Det lär det bli fler år.


Jessica här på lite lussebullegrisarfika i lördags, mysigt!  Igår var det lucia med Skapa och Sjung i Stora Köpinge Kyrka, Lovisa tärna, och så fint och stämningsfullt!  Kommer i håg de flertal gånger jag själv gick lucia med olika körer jag varit med i, en fin tradition och här med både tomtar och pepparkaksgubbar, fullsatt kyrka.


Ta hand om er, njut av juletiden och koppla av.


//A


Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards