Direktlänk till inlägg 23 december 2013

Lillejulafton

Av Annika Skoog - 23 december 2013 22:46

Ja tänk att det är julafton i morgon, men julstämningen vill inte riktigt infinna sig, trots att jag spelat massor med julmusik och sjungit julsånger, här är pyntat och fint. Tror att det beror på avsaknaden av snö, temperaturen har ju legat på 7-8 grader.......känns mer som vår än jul då. Vill ha snö, nu!! Men det blir en grön jul i år,


Har förberett julen här hemma med, handlat mat, fixat mat, plockat, gjort klart pepparkakshusen, fixat donat, städat så nu kan det bli jul. Känner mig ganska lugn ändå, visst det blir jul ändå..........Klart att det blir men vi måste ha mat och det löser sig inte självt, utan allt måste ordnas......Sedan lite av varje, julklapparna fixades de sista idag, veden är inne.


Iförmiddags var vår kör på fängelset här i Ystad och sjöng för de intagna, det var mycket uppskattat, de tackade oss efteråt och några grät när vi sjöng. Detta berörde mig, att detta är deras jul, att höra några julsånger och tankarna går klart till deras familjer och ev. barn som de inte får träffa......Men visst de sitter ju i fängelse utav en anledning och den tanken var hos mig hela tiden, vad sitter de "inne" för? De kändes beskedliga och flera av dem var unga och alla var kvinnor. De har funnits med mig under denna dagen och att vi antagligen gjorde deras jul till ett fint minne.


Julafton firas hos oss i morgon med min mamma, min syster och hennes barn, Henriks föräldrar och en vän till oss, samt min egen familj, vi blir elva stycken , lagom. Tomten kommer och vi kommer att äta gott, och umgås och ha trevligt. I år sjunger vår kör på julottan, Öja kyrka klockan 07:00, vi ska vara där redan 05:45, ZZZZzzzz


En GOD JUL önskar jag Er mina läsare!


//A

 
 
Ingen bild

Anneli

24 december 2013 08:19

Önskar att jag inte...glömt på morgonen...och lät kärleken ta bilen...Men jag vet att det kommer fler kör tillfällen...önskar er en riktigt god jul och att din jul känsla infinner sig lsgom till släkten dyker upp...jätte jul kram till dig kära vän !! Anneli

Annika Skoog

25 december 2013 13:59

Förstod att det var ngt sånt..... Eller att du helt enkelt inte hann. Synd att vi inte träffades. Sången uppskattades av de intagna, kul!
Hade en fin julafton och hoppas att ni också hade det. Stor Kram??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards