Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

Längesedan

Av Annika Skoog - 17 oktober 2013 22:55

Jag bloggade(igen!), men som vanligt har jag haft mycket runt omkring mig och jag har haft snudan med lite överallt och när har hon inte det då tänker ni säkert då? Ja för det mesta kan jag väl bara säga då :)


Förra veckan innehöll lite av varje, farfarn fick köra min bil till bilprovningen, jag lyckas alltid få en tid som inte passar mig, har lite svårt att lämna alla barnen och bara köra eller den personalen som blir kvar om jag kör...........Men bilbusen fick blankt papper, alltid skönt!

APT på kvällen då vi hade lite möte om den nya förskolan som vi enligt planerna ska flytta till i januari, det har inte börjats med renovering av lokalerna än.........Vad tror ni om det?? Jag vet ju vad jag tror..........Vi får väl se, vi får väl också se hur det blir när det blir klart........


Årliga besöket hos tandläkaren, jag gillar det inte, ligger mest och håller andan och sprattlar med fötterna(som om det skulle göra det mindre hemskt), inga hål, men tandsten som vanligt!  Även årliga fotograferingen gruppfoto utomhus, hoppas man fastnar :)


Helgen fick vi bjuda ner mormor, dvs. min mamma för lite barnpassning på lördagen. Farmor och farfar som vi kan lita på ialla lägen hade just denna helgen bokat hotell med vänner. Så i fredags blev det pizzakväll här, lite mysigt med mamma här, det blir inte så ofta, när vi fyller år men då är det ju inte bara hon här. Barnen tyckte det var mysigt, bestämt fredagsmyskväll med mommo när jag ska träffa FILA gänget den 8/11, kul!


Lördagen var det öppet hus på tingsrätten inte bara här i Ystad utan det var rikstäckande "Öppen domstol". Sambon jobbar på Tingsrätten och de behövde personal från kriminalvården, Anneli en vän till oss jobbar där så hon ställde upp men ingen annan därifrån så jag fick på med uniformen och agera personal från anstalten. Kul att träffa Anneli, vi skulle föra ut och in en mordmisstänkt i ett rättegångsspel, så folk kunde se hur det kan gå till. Jätte roligt att vara med, välbesökt dag och sambon som hade rundvandring fick köra tre eller fyra extra visningar. Vad en uniform kan göra, kände att jag fick lite "pondus".

Mormor fick köra med Hugo till handbollsträningen det tyckte hon var roligt, hon kan ju inte följa barnbarnen på samma sätt som hon kunde gjort om vi bott i samma stad.


Lovisa sjöng med Skapa & Sjungkören i söndags, här i Herrestads kyrka. Mormor fick gå med på det, trevlig familjegudstjänst med mycket sång. Fullt upp hela tiden, mormor körde hem under em, vi avlutade helgen med basketträning....


Denna veckan har rullat på med huvudvärk, trötthet och allmänt segt........Tur vi fick en heldag på Ystads Saltsjöbad med lite extra lyx i form av god mat och fika. Ikväll har jag kommit hem från en härlig körövning i vanlig ordning, härligt med sång.


Annars går mina tankar till vår granne Jan och hans familj, de har det jobbigt nu, tänker på ER......


En härlig helg står framför mig, skönt med ledigt!


//A

 
 
Ingen bild

Pelle

18 oktober 2013 15:39

Hej.
Fin och välskriven blogg du har, syns verkligen att du tycker om att skriva.

Usch det lät inte skoj med tandläkarbesöket.
Hoppas det inte blev allt för dyrt och smärtsamt?

Trevlig helg.
/Pelle

Annika Skoog

19 oktober 2013 11:02

Hej Pelle!
Tack för det, ja jag gillar att skriva. Ett bra sätt att sätta ord på saker och ting.

Gick bra hos tandläkaren och det blev inte så fasligt dyrt....

Nu vet jag nog inte riktigt vem du är, du får gärna presentera dig lite närmare, men kul att du läser.

/A

 
Ingen bild

Pelle

24 oktober 2013 21:55

Så lite så.
Halkade in på din blogg som på ett bananskal. ;-)
Nej jag vet inte vem du är och du vet inte vem jag är, men tog mig friheten att kommentera.
Är än kille/man i 25 års åldern från Småland.

Skönt att det gick så "bra" hos tandläkaren och att det inte var allt för smärtsamt och obehagligt.
Då låter det som att de inte hitta några fel eftersom kostnaden inte blev så farlig.

Men du kanske har haft turen att du överhuvudtaget haft väldigt lite hål och lagningar?

Trevlig fredag/helg.
/Pelle

Annika Skoog

27 oktober 2013 00:11

Hej Pelle!
Helt ok att skriva en kommentar, det gläder mig. Det får man vara beredd på när man bloggar?
Är inte van vid att någon jag inte känner skriver en kommentar, sedan började jag fundera, Pelle känner jag ngn vem kan det vara?

Har inte lagat tänder sedan jag var cirka 15 år(nu 43?), så jag har haft tur när jag ska betala för att gå till tandläkaren...

Men det är kul att du läser och att jag kan glädja någon så ung som du är med mitt skrivande!

Ha en skön helg!
//A

 
Ingen bild

Pelle

28 oktober 2013 20:24

Ja så är det nog, har man en blogg får man nog vara beredd på kommentarer.

Ja det kan man nog säga är tur eller snarare ett bevis på att du har skött dina tänder väldigt bra.

Men om det är så pass längesedan du lagde senast så är det lagat med bara sånt där amalgam eller vad det heter eller?
Hoppas du inte har så mycket sådant för det är väll det som är lite gråsvart eller?

Tack, hade en bra helg.

Hoppas din helg var bra med och att veckan börjat bra med.
/Pelle

Annika Skoog

28 oktober 2013 22:19

Ja jag är så pass gammal att mina lagningar är gråsvarta amalgamlagningar...... En vit lagning har jag, de kan släppa och då blir det hål bakom en lagning, skumt :)

Jepp min helg har varit fin och veckan har börjat bra den med, lite väl blåsigt dock......

//A

 
Ingen bild

Pelle

29 oktober 2013 11:05

Okej.
Men du har inte haft något problem med amalgamet för det är ju lite omstritt och väll inte helt nyttigt och framförallt låter det inte så estetiskt?
Men du kanske inte har så mycket sådana lagningar i din mun?

Ja det lät lite skumt, om det är lagat borde det ju vara lagat...

Vilken tur att helgen var bra. Ja det blåste lite som sagt igår och ni nere i Skåne var väll rätt hårt drabbade eller?

Trevlig tisdag.
/Pelle

Annika Skoog

29 oktober 2013 21:50

Amalgamet är nog inte helt riskfritt, men jag har inte jättemycket lagningar.....

Ja vi var rätt hårt drabbade här nere lite trädgårdsstolar flög runt och våra vindskydd i trä blåste sönder..... Lugnat sig idag

//A

 
Ingen bild

Pelle

31 oktober 2013 12:58

Ja det verkar som sagt vara lite omtvistat med amalgamet...

Och du störs inte av att du har lite svarta "kluttar/klumpar" här och var i munnen?
Alltid varit lite smånervös inför tandläkarbesöken?

Usch lät inte skoj. Men ni slapp strömavbrott eller?

Hoppas resten av veckan varit bra.
/Pelle

Annika Skoog

2 november 2013 07:40

Jo lite störs man ju av amalgamet, men det syns ju mest när gapar ?
Ja tandläkaren gillas inte......

Vi hade tur och vi slapp strömavbrott här, längre upp i byn hade kompisar till oss strömavbrott i cirka 12 timmar...

Veckan har absolut varit bra?
Hoppas din med har varit det
/A

 
Ingen bild

Pelle

27 december 2013 19:43

Hej igen.

Störs du lite för att du har amalgam i tänder långt fram eller?

Hoppas inte några plomber fastnade i knäcken bara?

Det blev en jul utan snö för dig nere i söder väll?

Hoppas julen har varit bra och god fortsättning.
/Pelle

Annika Skoog

27 december 2013 22:27

Hej hej!
Nä mitt amalgam sitter i några kindtänder, syns bara om jag gapar stort....... ;)

Ok för plombernas del med knäcken.....

Helt rätt, noll snö, blåst, regn och 7-8 plusgrader=noll julstämning

Julen har varit kanon, hoppas det var varit en fin jul hos dig med!

//A

 
Ingen bild

Pelle

29 december 2013 17:10

Okej.
Den vit plasten den med sitter i någon kindtand eller?
Vad är det med att gå till tandläkaren som är mest skrämmande och nervöst?

Hoppas knäcken blev ra med så den gick åt.

Nej precis är nog inte i så stora delar av landet som julstämmningen innfunnit sig, har mer kännts som en dag i mars...

Fast nere i skåne är ni väll aldrig särskilt bortskämmda med snö?

Hoppas julhelgen har fortsatt bra.
/Pelle

Annika Skoog

30 december 2013 19:14

Den vita plasten är i en kindtand...... Det är väl att det ska göra ont och bli kostsamt som är mest nervöst...

Knäcken blev fin fin :)

Åjo de senaste vintrarna har vi haft rejält med snö även här nere i söder......

Julhelgen har varit fin, nu blickar vi framåt:

//A

 
Ingen bild

Pelle

31 december 2013 00:06

Men den vita plasten har du inte hat i din mun så länge väll eller har du haft den nästan lika länge som amalgamet?
Ja precis kostnaden är ju inte rolig där.
Minns du om de gör ont/är obehagligt att laga/borra, tror inte jag har gjort det och är lite smånervös för att behöva göra det, men du kanske har förträngt det?

Vilken tur att du lyckades.

Ja det är nog bara i år det har vart så extremt än så länge, men snön den kommer nog vad det lider. Du verkar tycka om snö?

Gott Nytt År.
/Pelle

Annika Skoog

31 december 2013 10:33

Nej den vita plasten är ju ny.... Amalgam används inte mer... Nä ont gör det inte, fått bedövning men det är lite obehagligt.

Gott Nytt År!
//A

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards