Alla inlägg den 23 oktober 2013

Av Annika Skoog - 23 oktober 2013 20:01

Ta vara på varje dag med Era Nära och Kära, jag vet det låter som en klyscha, men det är så. Vi tar nog dagarna och tiden för given och vi tänker att vi alltid ska finnas där. Mina tankar går till tre tjejer som har mist båda sina föräldrar på kort tid, 10 månader. Detta får mig att fundera mycket över livet och hur skört det är, det kan ta slut snabbt. Jag skrev att vi hälsade på vår granne Jan i lördags på sjukhuset och då var han pigg och vi satt och pratade en stund, att det var sista gången vi pratade med varanadra visste vi inte då. Sent i måndgs kväll somande han in, det känns helt overkligt och det är så hemskt, han lämnar en tomhet efter sig, vi hade våra pratstunder här ute och nu är han borta. Sänder alla tankar till hans flickor som har ett emormt sorgearbete framför sig, så hemskt att mista båda sina föräldrar på så kort tid. Vila i frid Jan!


Avverkat mina utvecklingssamtal, känns alltid skönt att ha dem bakom sig, gick bra och föräldrarna är nöjda. Ja vi har utvecklingssamtal i förskolan, eller "dagis" som vissa envisas med att kalla det, trots att det hetat förskola sedan 1998.......Hur svårt kan det vara. Hörde en sak jag blev lite upprörd över häromdagen, just varför vi har utvecklingssamtal och föräldramöte på "dagis", enligt denna personen var det helt onödigt......Är så fruktansvärt trött på att försvara mitt yrke och mitt jobb. Undrar i fall det är den allmäna uppfattningen om förskolan??? Ja ja de föräldrar jag haft utvecklingssamtal kommer gärna för de bryr sig om sitt barn och deras utveckling, likaså på våra föräldramöten för att de har ett intresse för vad deras barn gör cirka 8-10 timmar om dagen på sin förskola......'


Jaja nu har jag gnällt lite, på lördag ska jag ha kalas.........Ja det är inte så kul att fylla år mer, men det är roligt att det kommer människor hit och vill fira mig, fyller inte förrän på måndag men firar på lördag, 15 man ramlar in här då......Städa, baka, handla, laga mat, håll i gång........


Trevlig kväll

//A


Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards