Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Annika Skoog - 5 oktober 2013 15:48

Jag kollade när jag kom till bilen och kunde titta i en spegel, jag har ingen lapp i pannan där det står: Prata gärna med mig, eller sätt dig hos mig/oss fastän det finns flera andra lediga plaster.........Nä nu ska jag inte vara sån, men det är inte första gången det händer. Jag och dottern har haft mamma/dotter dag. Pappan och Hugo åkte med pojkarna Mikael och Krister(låter som mina kusiner, men det var inte de) på utflykt till Kristianstad och då tyckte Lovisa att hon och jag kunde ta en mammaLovisa dag. Efter melodikryss, som inte gick att ladda ner(katastrof, lördagen förstörd), men det finns ju ett i dagstidningen........körde vi till till stan. Lite shoppning, samt ett besök i Mariakyrkan för lunchmusik framförd av St Maria kyrkokör. Fint och stämningsfullt, medan vi satt där kom det en dam och just till bänken där jag och Lovisa satt skulle hon böka sig in (fanns lediga bänkar). Sedan började hon prata.........Efter en stund blev Lovisa lite uttråkad, sa att vi sitter kvar en lite stund till och vi går ut om en stund, då petar damen till mig och gör schhh tecken (ska hon säga som babblade själv för en stund sedan, jag måste svara mitt barn). Vi satt en halvtimma och lyssnade, sedan blev det lunch på stan och en liten sväng till. Men återigen varför ska folk komma fram och prata, sätta sig etc.........


Gårdagskvällen var vi på Bröderna M och åt tillsammans med Tina som slutade hos oss i juni, gott och trevligt men det märktes att det var fredag, trötta och fnittriga, sedan blev det total skratt attack med kramp i magen. Svårt att återberätta för det ska upplevas, men en fick toaletthandtaget i handen och en man såg helt knäckt ut för varje gång han skulle gå på toa var det upptaget och han trodde att det var någon av oss hela tiden............ Kul kväll.


Körövning i torsdags, vi fortsätter att öva till Alla Helgons Dag, bättre idag, en del nya sånger, förstärkning i dag av Torbjörn, det blir helt annat med en mansstämma med, det blir fint när detta blir klart. Snart julsånger, vi har börjat med en som vi ska sjunga den 6/1. Mysigt! Det går så fort till jul tycker jag , mycket som ska fixas, mycket som ska göras så man glömmer att njuta.


Som vanligt går allt i 190, hann med att få en pratstund med Ritva i går i telefonen, så kul att höra din stämma igen. Hoppas på träff när vi ska upp nästa gång, en del inplanerat framöver nu. Hjälpa till nästa helg när Tingsrätten ska ha Öppet Hus, mormor kommer hit, jag fyller år, FILA-träff, Jessica & Chrille träff, vänträff Sölvesborg.......Härligt!


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards