Direktlänk till inlägg 1 oktober 2013

Ett sent blogginlägg....

Av Annika Skoog - 1 oktober 2013 22:31

Det är sent och jag har varit dålig på att blogga, en hel vecka sedan sist. Har varit lite lugnare, även om det rullat på i ett som vanligt. Mannen med njursten fick efter läkarbesök även penicillin eftersom han hade en infektion med. Han är sjukskriven till i morgon, sedan tillbaka på jobb efter nästan två veckors sjukskrivning.....Helt trött och slö efter den hemska smärtan med njursten.


Ibland undrar jag om jag har förmågan att känna saker på mig, ibland är det lite oräckt, jag skrev i bloggen på nyårsafton om att jag hade en oro för att det skulle hända tråkiga saker under 2013...........Vissa andra saker som jag har känt på mig ska hända och ibland saker jag vill ska hända och så gör det de........Lite otäckt, finns det högre makter??


Förra veckan var ganska lugn, föräldramöte på mitt jobb, vi presenterade vår verksamhet och hur vi jobbar, presenterade ett nytt digitalt program för dokumentation och det var en bra kväll.


Annars gick kvällarna åt till fix härhemma och läxläsning.


Simhallen i fredags med barnen, mannen fick stanna hemma, ont och trött. Jag simmade 1000 meter och barnen simmade några längder, sedan hoppade de från trampolinerna, ettan och trean, jag vågar inte :)


Handboll med Hugo i lördags, härlig eftermiddag och vi fick ner förtältet till vår lilla husvagn vi har på gården, skönt att det var torrt så vi fick in det. Bara utemöblerna kvar, sedan klippa ner lite döda växter och sedan är det höst :)


Tjejträff hos Linda alltid trevligt, jag och Nicole. Grillat är alltid gott, och gott att dricka och prat och skratt. Härlig kväll!


I söndags fick våra gamla fönster en omgång, en mycket välbehövlig sådan. Det tar tid, därför gör jag det inte så ofta, snurra runt putsa utsidan, dela fönstret, putsa emellan, skruva i hop, vända, då har man missat, eller rinner det, dela på fönstret igen!, suck suck. Fint när det var klart, tvättat gardinerna med, välbehövligt...........


Migränen slog till i går em, ogillar starkt, fy för!! Innan dess utvecklingssamtal med Lovisas lärare, stolt skriver jag bara! Föräldrar som skryter och skrävlar om sina barn hela tiden är rätt jobbigt, åtminstone att lyssna på :) Därför skriver jag bara att vi är stolta.


Höst är det, lite småkallt men det är mysigt, tända ljus,  sitta och kura och tänka tillbaka på att det inte var så längesedan vi hade 30 grader här och svetten lackade.


Ja det var väl allt för nu, kören på torsdag, så kul, ut och äta med Tina en fd. kollega fredag, helgen får vi se, inte riktigt klart än...... Håll i gång :)


//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards