Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Annika Skoog - 22 maj 2013 08:22

Jag som brukar ha en genomgående positiv blogg, känner att just nu är det mesta "skit", nä inte riktigt. Men ni som inte orkar med att läsa gnäll å klagan kan sluta läsa nu. Antagligen säger väl denna kroppen ifrån nu, migrän och ögonblixtrar flera gånger i veckan, vaknade med det i morse, magen är paj(katarr), jag som ALDRIG har varken ont  magen eller andra besvär. Tur det finns undermedicin.........Känner mig allmänt uppgiven inför det mesta och ingenting är roligt, vattenläcka plus en inskolning på det gör inte situationen bättre. Just när vet kommer nya barn och föräldrar och sen ska man var glad och tillmötesgående, det är tufft när vi inte kan använda hela huset som vi brukar, det blir inte samma verksamhet. Men kanske nu efter 4 veckor ser vi ljuset i tunneln, det är nog upptorkat och snart kan vi använda hela huset igen. Kanske man kan bli lite lugnare nu, hopppas på det och att man ska ha ett fungerande huvud och mage, trist när man har ont hela tiden. Jag känner mig som om jag är 100 år då, men det är nog en naturlig reaktion på allt efter pappas bortgång, samt röran på jobb......Nä nu får vi blicka framåt och återgå till det positiva, känns inte bra detta. Det positiva är just nu att vi ser ljuset i tunneln samt att vi har ett Sölvesborgsbesök att se fram emot i helgen, längtar!!


Temavecka på ridskolan denna veckan, vi var i där i måndags och flätade man och svans och fick lite tips kring det. Bazil, en av favoriterna blev fin i man och svans. Vi var där i två timmar och pysslade, å vad jag kan sakna tiden i stallet, just "pysslandet" med hästarna. Kan bli lite sugen bara att sitta upp och skritta runt på en häst igen, samtidigt som jag känner att det vågar jag nog inte..... Det blir att prova att köra häst och vagn för Lovisa på lördag fm innan vi åker till "Sössboaj". Ska bli spännande.


Veckan är annars jobb, jobb, långa dagar ons, tors å fred till 17:00 eller 16:30......men det ska bli så otroligt kul att träffa Ritva & Thomas igen, Lovisa, Elvira och Hugo ska springa broloppet, sen är det aktiviteter kring gång och cykelbron som invigs. Vi längtar alla. Ser fram emot en härlig helg utan en massa ont överallt!


Tack för ni läser :)


//A


Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards