Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Annika Skoog - 26 maj 2013 19:44

Ja den är så fin, min hemstad, staden vid vattnet, den lilla, den vackra döda staden (för att citera Joakim Thåström), men ack så roligt det är att komma dit, alla mysiga hej, alla kramar, alla möten. Längtar redan till nästa gång.......Då blir det en längre vistelse


Invigning av Gång och Cykelbron som förbinder Sölvesborg med det nya området som heter Ljungaviken, och därifrån är man sedan ett stenkast från Listerlandet, ka :) Fler som tog cykeln denna dag från någonstans på Lister för att ta sig en eller annan öl i stadens folkvimmel. Barnen sprang broloppet tillsammans med Elvira, men vilket kaos det blev.....Efter de fått startnummer var det  uppvärmning till musik, Ritva och barnen gick dit.......Jag hittade inte dem, bestämt med Anders, en god vän sedan många år tillbaka, han och hans grabbar skulle springa. Tog den ene med mig till de andra, Lovisa kissnödig så hon missade starten precis men kunde springa ändå, fullt med folk som gick!! på bron samtidigt som de skulle springa, de som sprang 5 km eller 10 km fick sick sacka mellan folken, diplom och dricka tog slut..........jaja barnen nöjda med glasspris från glassbåten.......Ska få diplom hemskickat.....


Sedan hade vi en mysig kväll hos vännerna Ritva & Thomas, åt gott, drack gott, mys på hög nivå. Total avkoppling, härligt/vänner/mys. En vända till stan framåt kvällen blev det med, jag och Ritva gick ner till stan, kändes som "förr", åh vad jag kan sakna den tiden emellanåt, även om jag trivs här nere men när man är i Sölvesborg kan jag känna saknad. Bågarna i bron tändes, fint! Vi får ladda inför Killebom med mera utekväll och kul! Samt mera vänträffar, och längre :)


Firat morsdag, nu hemma efter en härlig Sölvesborg helg!


Jobba, dock ledig på onsdag, bouppteckning......


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards