Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Annika Skoog - 30 oktober 2011 18:27

Hej på er i mörka höstkvällen. Har inte bloggat sedan i tisdags, veckan har rullat på i rasande fart i vanlig ordning, men samtidigt är det skönt att vara igång och ha mycket omkring sig.


Kunde fixa en del i torsdags inför kalaset. Farmor och farfar hämtade barnen på förskolan och vid bussen. Landade till här hemma och lämnade skolväskan och tog på sig lite varmare kläder. Sen drog farmor och farfar med Hugo å Lovisa till marknad i Tomelilla. Jag röjde här hemma, plockade undan och dammade å dammsög.

Sen var det Stora Köpinge kyrka med vår lilla kör. Det gick bra och vi kändes oss duktiga, lät bra. "Sånger i livets olika skeden". Efter det var det soppa i församlingshemmet och samtal. De har numera lite nya grejer i kyrkan som mingel efter en gudstjänst, och idag soppa. Trevligt men det blev ju en helkväll från 17:00 till 21:30. Varit mycket med kören nu en längre tid. Det var så att Hugo en kväll sa: Hej mamma är du hemma jag trodde du var på kören............. Nästa gång är 17/11 och då är det julsånger för hela slanten. Först ska vi köra bakom Vocal Six i Mariakyrkan den 8/12, och sen har vi vår julkonsert den 15/12. Hoppas vi kan ha den, förra året blev den inställd

p. g. a snöstorm och snöstormararna här nere är inte kul..........


I fredags den 28/10 fyllde jag då 41 år, gammal....... Eller ja är det kanske bara en siffra på ett papper. Känner mig ju inte gammal, jo ibland när jag har ont iryggen, men inte annars. Talar jag då om hur gammal jag är, jag.......skulle jag vara 41......... jo det stod ju så! Blev hyllad på facebook, fick nog över 70 hälsningar. Hajbarnen sjöng för mig, firade födelsedagen med Nicole som fyllde år förra fredagen. Firade här hemma med familjen, pizzakväll och fick fina örhängen och blommor.


Hade kalas här i går. Mamma, Susanne, Sebastian och Isabell, samt Henriks föräldrar och Krister kom. Känns tomt utan pappa på kalasen numera. Saknar honom, och han blir bara sämre. Mamma är ungefär varannan dag och hälsar på honom. Han är dålig, en dag hade han inte känt igen henne. Men nästa dag gjorde han, går mycket upp och ner. Bara han inte lider själv, hoppas också att han får komma till särskillt boende snart. Han har varit på sjukhus och nu korttidsboende sedan den 9/7, snart i fyra månader. Han har blivit mycket sämre under denna tiden.

Hade ett trevligt och enkelt kalas, lite mat och fika. Fick pengar och blommor, en en jättegosig ullig flit att svepa om mig i soffan på höstkvällarna.


På tal om höst, ni glömde väl inte att ställa tillbaka klockorna inatt.......... Nu är det mörkt!


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards