Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Annika Skoog - 10 oktober 2011 20:55

Fredagen blev det div. fixande i stan. Jag behövde nya jeans, lite andra små ärenden, och det blev även en Bo Ohlsson tur. Jag behövde en "jobbevinterjacka", tyckte att det var onödigt att ha Didrikson jackan på jobb, man blir ju inte direkt ren där jag jobbar....... Hittade en svart helt vanlig, bara 299:-. Lovisa behövde nytt regnställ med och sen var det dags för mat och fredagsmys.


Lördagen körde vi till Sölvesborg, kände en liten klump i magen för jag bestämde med mamma att jag skulle stanna i Sölvesborg och hälsa på pappa............Henrik och barnen fortsatte till Norje för jag kände att det var nog bäst att vänta för deras del. Kände lite oro när vi gick in för jag visste ju inte riktigt vad som väntade mig när jag skulle träffa pappa. Nu märks det tydligt att pappa är dement, han har åldrats mycket, och har lite tom blick och han rör sig väldigt sakta och hänger inte riktigt med. men jag är glad att jag hälsade på honom idag och jag är glad för att han kände igen mig. Men samtidigt är det för hemskt och tragiskt att se sin pappa så dålig, och han har blivit så mycket sämre på tre månader. Hur snabbt kommer det att gå utför nu?? Skriver det igen och jag säger det: Ni som har friska föräldrar, passa på att träffa dem så mycket ni kan, gör saker med dem, uppskatta dem, en dag är det för sent............

Vi var hos pappa ca 1½ timme, och vi pratade väl om allt möjligt och försökte vara som "vanligt", så gott vi kunde. Tur att mamma var med och kunde hitta samtalsämnen, pappa svarade och pratade men kom inte med nya samtalsämnen, och då kunde vi hjälpas åt. Samtidigt som jag satt där och ser min stora starka pappa sitta där och se så liten och ynklig ut känner jag hur alla minnen kommer över mig. Allt fint och bra kommer då och hur han var den duktige allmänbildade pappan som kunde allt, allt i från att sy till att lösa ekvationer till att bygga verktyg eller laga maskiner................ Nu kan han inte klara sig själv längre, jag blir tårögd när jag tänker på det. Jag får bara hoppas att han inte lider själv av det! Som nära anhörig är det fruktansvärt........


Nä nu till det roliga, vi var hos Ritva, Thomas, Hannes och Elvira, och det var en helt underbart rolig kväll, jag behövde nog det efter besöket hos pappa och skingra tankarna lite även om han fanns med emellanåt......

Vi åt gott, drack gott och bara kopplade av, även Angela och Bo var där (Thomas föräldrar) och vi spelade lite spel, som "förr". Då kunde vi sitta uppe halva nätterna och spela tillsammans med resten av "klanen", samt några grannar till A & B. Det blev många goa skratt under spelens gång, sånt jag/ vi behövde och bara koppla av allt bland vänner. Barnen lekte och vi höll i gång till strax efter 01:00, då var det lagom att köra till Norje och krypa till kojs.


Hemfärd i går söndag strax efter lunch, och vi var effektiva när vi kom hem. Vi plockade ner förtältet till husvagnen, klippte gräs, Henrik sågade upp grenarna vi tog bort för några helger sen och lastade på släpet, tog bort alla sommar blommor, vi tog in alla trädgårdsmöbler och spolade av grillarna och satte in dem, supernöjda trots att vi var jättetrötta. Sen kunde man slappa på soffan efter det.


Utevecka denna veckan på jobb, vädret i em har ju inte varit det allra bästa, men det gick. Hann med att bli 4½ dl blodfattigare innan jobb i dag med. Dagens goda gärning. Alla ni som är friska, inte äter medicin, inte har sprutskräck, inte har blodkärl som skryklar ihop sig: GE BLOD; DET KAN RÄDDA LIV! Nästa gång behöver Du blod! Det tar inte lång tid, mellan 5-10 min, gör inte ont, du blir inte trött, och du får lite hälso koll!


Simskolan, Lovisa simmade två kortsidor utan dyna, duktig kicka, mamma stolt!


Ha det gott

/AA


Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards