Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Annika Skoog - 22 oktober 2011 21:49

Ja listan kan göras lång av vad denna kvinnan gör om dagarna. Det är ju tur att jag inte har några sysselsättningsproblem ialla fall................... Vad gjorde man innan man fick barn och köpte hus???? Ja jag tyckte iallla fall att jag hade fullt upp, och aldrig hade tid över till att göra det ena eller andra.


Lovisa har i alla fall varit hemma från skolan hela veckan, hostat och snörvlat och lite feber. Vi har turats om att vara hemma hos henne. Jag vabbade måndag och fredag, Henrik resten av dagarna.


Vi sjöng i Öja kyrka i tordagskväll med vår kör (projektkören), våga sjungkören och seniorkören. "En lisa för själen", sånger i livets olika skeden. En norman vid namn Hans Jacob Wastvedt hade skrivit musiken, och prästen Karin Håkansson hade skrivit texten till många av sångerna vi sjöng i kväll. Båda två var med, H-J på piano, och Karin berättade under kvällen. En fin stund, med många fina sånger, och lite vemodiga, sorgliga. Sista sången en begravningssång, med bland annat textorden " livet som var så vackert bara fick sluta så" . Hade svårt att sjunga den, kände hur tårarna kom, kan ju bero på att jag själv är i sorgearbete även om min pappa fortfarande lever, men han han har en sjukdom som tyvärr bara går åt ett håll...........

Våra körledare och H-J, den norske gutten sjöng solo akapella, så vackert och fint.


I går fredag fick jag ett tråkigt besked per telefon, Annelie som jag har arbetat med på Mjällby förskola under många år har somnat in.......... Hemskt, och alldeles för ung, lika gammal som mig. Helt tragiskt, på grund av sjukdom, men ändå jättehemskt när unga männiksor dör, så fel. De har så mycket kvar av livet......... Mina tankar går till henne och hennes familj i dag!


Har haft huvudvärk sedan i går, den vill inte gå om.........vet inte om det är segdragen migrän eller om det är spänningshuvudvärk/stress. Ont som f-n gör det i alla fall. Segt hela fm i går, hade Hugo hemma med. Suck två barn som bara går på varandra med lite överskottsenergi för att den ena är sjuk......... Grrrrrrrr!


Tack och lov ringde farmor idag och frågade om Lovisa & Hugo villle följa med till Nybro. Hugo ville med, inte Lovisa. Så skönt att dela på dem idag. Jag och Lovisa hade en skön em vid havet och Saltans lekplats. Cyklade till Fritidsbaren fram och tillbaka, jag gick. Men det vara bara 2 km fram å tillbaka, knappt lönt.......... Fikat och hade en trevlig eftermiddag med Ulrika å hennes familj. Tack!


I morgon ska Lovisa på kalas, Hugo å pappan ska hämta mer ved, jag ska på extra körövning inför torsdagens framträdande........... Ja sen är det måndag igen och ett nytt försök till samtal med chefen......


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards