Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Annika Skoog - 6 oktober 2011 22:05

För att nästan citera "Bob Hund", de har skrivit en låt som heter "Snart har helgen vecka 48 tagit slut".


Vart har denna vecka tagit vägen? Vad har vi gjort, eller inte gjort! Det fina varma vädret verkar vara ett minne blott för nu har vi höst, verkligen höst.


Måndagen var vi på simskola i vanlig ordning, med mamman i vattnet. Just för att barnen skulle få plats i gruppen, men de är inte fler barn än förra året, och då var där tre ledare. I måndags var vi nog sju stycken vuxna, ja det ger ju en extra trygghet för barnen, men man känner sig lite överflödig........


Tisdag och onsdag var mannen i Stockholm på kurs, jippi!! Nä jag bara skojar, men lite skönt är det att vara själv, kunna njuta av lugnet, kunna göra det man vill efter att barnen har somnat. Det kan jag ju ändå....... men det blir på ett annat sätt när man är själv, jag äger fjärrkontrollen, och att njuta av att man är själv. Jag skulle nog inte vilja vara själv alltid, men för att par, tre, fyra dagar är det rätt skönt. Är mycket mer disciplinerad om jag är själv med barnen, och har koll på saker, och ordning och reda på allt för jag vet ju att det är ingen annan som kan göra det åt mig.


Idag torsdag är min sluta tidigt dag, gilla! Tog den till att städa, nödvändigt ont som jag brukar kalla det. Medans jag dammade pratade jag först med mamma i telefonen, sen Jessica. Då kändes det lite lättare. Städat och fixat, även lite tvätt hann jag med.........för er som vill veta (helt värdelöst egentligen)


Pappa är kvar på korttidsboendet "Utsikten", han är lugn, skönt att han verkar ha svarat bra på medicinerna. Han har det bra, eller så klart det allra bästa hade ju varit ifall han hade kunnat bo hemma, eller att han aldrig drabbats av demens så pappa och mamma hade kunnat njuta av pensionärslivet......... Men nu är det inte så, men bra personal och lite meningsfulla aktiviteter har de där. Har fortfarande svårt att riktigt ta in detta, ena stunden är jag "förnuftig" och "accepterar" att pappa är sjuk, och han är dålig och det har gått fort. Nästa stund vill jag eller kan inte alls ta in att han är så dålig som han är.........

Skönt är att hans plånbok med har kommit tillrätta, hade ramlat ur när han åkte från Karlskrona till Karlshamn i taxi.


Så nu sitter jag här i ett nystädat hus, efter att ha varit på kören. Nu börjar sångerna sätta sig, och de är inte så tråkiga som jag tyckte första gången. Jag kan fortfarande tycka att det är mycket nu i oktober, vi sjöng i söndags, vi ska sjunga den 20/10, och 27/10.........Sen efter det är det dags för JULSÅNGERNA, jippi! Vi ska köra bakom "Vocal sixs" i Mariakyrkan i dec, de var med i allsången i somras och sjöng bland annat "Tom Jones medley", och sen julkonsert i vår församling.

Lite fika efter avslutad körövning, alltid trevligt! Lite tjejsnack om hus, män, barn, renovering, att få familjepusslet att gå ihop.......... Jo det är skönt veta att man inte är ensam, och alla andra har inte det perfekta livet, huset, bilen , mannen eller vad det nu kan vara............ Det är inte lätt att få allt att funka, det är mycket som spelar in, intressant diskussion.


Fredag i morgon, kort jobbedag, gillas. Ska uträtta en del i stan i morgon eftermiddag............. Hinner inte på lördag för då packar vi bilen och kör till Sölvesborg (i mitt hjärta) och träffar bästa vännerna Ritva och Thomas, Hannes och Elvira, vi längtar!! Sova hos mamma, och kanske det blir en visit och hälsa på pappa med, beror på hans dagsform. Känner lite både vill och inte vill, vet inte hur jag reagerar, känner han igen mig/oss, hur är han?, klarar jag att se/träffa honom om han har blivit väldigt "gammal" på dessa månaderna. Många tankar, samtidigt så klart vill jag ju träffa honom, så vi får se han han är på söndag.


Tack för idag! Sov gott!

//A


Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards