Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Annika Skoog - 6 augusti 2014 09:30

Ja i går var jag själv hemma utan någon annan i familjen, hela dagen.........

Hugo och Henrik åkte tidigt och kom hem sent, för att åka till Tyskland med farfarn, kusinerna och deras pappa. Jag var upp när de åkte, sedan la jag mig någon timme igen, åt frukost och läste tidningen och tog det lungt, njöt av lugnet och tystnaden. Lite tvätt(gör det varje dag nästan), och städade lite, helt annat och städa när man är helt själv, det går ju tre gånger så snabbt........


Det blev en sväng till stan för div. inköp, bland annat två nya solstolar, bra nu när de rear ut.........Lunchträff på Espresso House med svägerskan Marie och hennes kompis Pia, skönt att kunna sitta där länge, utan att behöva tänka på någon annan än sig själv, total avkoppling, en runda på stan blev det med.


Väl hemma, tyst och tomt, är inte van vid detta alls........Klockan var bara cirka 16:00, provlåg i våra nya solstolar en stund, skönt för på eftermiddagen kom solen fram en stund, inget som störde, bara lugnt.

Haft en och annan tanke på Lovisa som tillbringar tre dagar på sitt första scoutläger, hur har hon det? Längtar hon hem, saknar hon sin familj? Nyttigt för henne och oss, hon börjar bli stor nu, men tänkte att de hör av sig om det inte skulle vara bra. Lite mat och ett glas vin ute i trädgården........Hade dessförinnan skickat ett sms till en av ledarna och jag antog att det var bra med Lovisa.


Anneli kom en stund på kvällen, för en stunds vinmys och sitta ute med mig, en härlig kväll hade vi, bestämde datum till årliga kräftkalaset som numera är riktig tradition.


Fick lite senare meddelande från ev ledarna, att jag skulle ringa henne, Lovisa vill hem, eller bara prata..........Åh nej tänkte jag här sitter jag med en väninna och dricker ett glas vin, pappan är i Tyskland och kommer inte hem förrän vid midnatt....... Ringde och pratade lite med Lovisa, hon hade haft kul, men svårt att sova........hon tyckte att det kändes bättre när vi pratat, jag sa att vi kommer i morgon och hämtar dig, så får du själv bestämma om du vill stanna på lägerbålet? Jo det ville hon, så det är nog ganska bra med scoutläger ändå. Kan tänka mig att hon antingen kommer hem efter detta helt överväldigad och att det var sååååå kul, eller slutar hon på studs........ Fortsättning följer.....


Nu hörde jag Hugo, slitna gossar efter Tysklandsturen.......Vi tar det väl lugnt i dag och hämtar Lovisa i kväll.


Allt gott, fortsätt njut om du är ledig, njut ändå om du inte är ledig......


//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards