Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Annika Skoog - 4 augusti 2014 15:54

Känns som om mina blogginlägg bara innehåller sol, bad, grilla, mysa alla dagar. Men det är synd att klaga vi kopplar verkligen av och ska man sammanfatta denna sommaren med ett ord, så får det bli BADA.......Kan inte komma ihåg när vi har haft 25 grader i vattnet här nere och så länge. Underbart och avkopplande, badar som aldrig förr och vi ligger i läääänge.


Sen detta jag beskriver ovan är ju total sommaravkoppling för oss, får vi inte komma till Nybro och stranden är det inte sommar, stanna kvar till kvällen och grilla där som i fredags kväll, grillade torskpaket uppe på backen med utsikt över havet, det är svårslaget. Just känslan av att kunna sitta ute med, länge med tända ljus och ibland ett glas vin och bara vara, gott, gott.

Hämtade Lovisa på ett poolparty  i fredags hos en tjej i hennes klass, hon sa på vägen hem att hon saknade kompisarna och längtade lite till skolstart, tror de har rätt kul tillsammans.


Stranden/Bad/Vänner/Matsäck/Kaffe/Mys är väl ledord för i stort sett alla fina dagar. Har just i skrivande stund kommit hem från Sövde där vi lämnat Lovisa på Scoutläger, spännande, fast regnet kunde vi ju vara utan. Enligt prognoserna skulle det sluta och nu tittar solen fram och hoppas den gör det för scouterna i Sövde med. Hoppas hon gillar detta och vill åka på fler läger, minns när jag var scout och var på läger, mysigt och lärorikt. Hämta henne onsdag kväll, spännande att höra hur hon haft det.


I morgon åker Hugo och Henrik till Tyskland med farfarn och grabbarna Milton, det innebär ju att jag är helt själv och kan hitta på vad jag vill, längtar, jag är ju nästan aldrig själv............... Hoppas på fint väder, stranden helt själv, njuta här ute med ett glas vin på kvällen, härligt!


Tosselilla på torsdag är inplanerad med vänner från Sölvesborg, kul! Snart denna veckan slut, tjoho vad tiden går....


Allt gott

//A



Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards