Direktlänk till inlägg 15 september 2013

Så har åter en vecka gått....

Av Annika Skoog - 15 september 2013 12:18

Jag har sagt det innan och jag säger det igen, tiden rullar på, nu har en vecka till gått och det har varit full rulle i vanlig ordning. Blev extra glad för en kommentar jag fick här på bloggen, att jag är en härlig person och har en skön inställning till livet. Sånt blir jag glad av, och ja jag vill och försöker ha en skön och positiv inställning till  livet, du har ju bara ett enda liv, gör det bästa av det för det är bara du som kan påverka hur du vill ha det :) Jag kan visst deppa ibland när allt går emot en och man inte ser en enda ljusning, men det är då man måste försöka att rycka upp sig och se det positiva, vet att det låter som en klyscha men man måste ändå "Always look on the bright side of life" (Monthy Python)


Jag har sett "Torka aldrig tårar utan handskar" eftersom jag inte såg den på TV, hört så mycket om den och vet att den fått många priser. Tv serien har släppts på DVD, och det är tre program i rad, jag  såg alla tre på en gång. Så bra och så tänkvärd, en film som jag blev gripen av. Rekommenderas varmt.


Vi har bestämt träff med gamla Klockskogsgänget den 8/11, FILA, dvs. FredrikInnaLindaAnnika. Vi jobbade ihop i över 10 år och har väldigt många fina minnen tillsammans, Inna, Linda och jag har träffats en del men Fredrik har vi inte träffat på 12 år!!!!!!!! Eftersom han flyttade först till Dalarna och nu bor han med sin familj på Gotland. Ska bli såå kul, längtar redan. Hoppas restan av FILA gänget också gör det.


Målat köksbord i omgångar på kvällarna, mitt gamla (19 år) syrabetsade köksbord som jag har gillat ändå länge men är så slitet och fullt med hack har blivit vitt och blev som nytt, så fint. Har "bara" fyra stolar kvar att måla och fasar lite för det, men hav tålamod Annika så ska de nog också bli vita snart. Däremot kommer jag att låta min kökssoffa förbli avlutad, kan tycka att det är så fint med trärent som bryter av, detta vita som man ser överallt och i hela rum kan tycker jag bli lite väl vitt och entonigt och stelt, även om vitt är ljust och fräscht. Trärent är ett levande material som bryter av på ett snyggt sätt, ska däremot byta tyg på kökssoffan, brukar köpa på mig ett lager när jag hittar. Bordet är på plats, köket ser mycket ljusare ut nu och känns nästan större. Är mycket nöjd med resultatet, med enkla medel kan man få ett 19 årigt köksbord med stolar att se nytt ut,


Jessica vqr här på lite kaffe och lite mat en dag, vi får passa på att träffas när tillfälle ges eftersom hon jobbar natt, och jag är upptagen vissa kvällar, så  vi tar en kaffeträff när tillfälle ges. Trevligt! Ska träffas allihopa lite längre fram, kuuul!


Simhallen fredag em, härligt. Det blev simmat med, samt mycket lek. Avslappnat och skönt, och så skönt att komma hem till soffa å TV helt nyduschad och färdig, lite mat, lite dobbidoo och gotte, fredagen är räddad :)


I går hade vi besök av fina vännerna Anneli & Micke, alltid så kul att träffas, där har vi två som jobbar helger och ibland olika helger, så när vi börjar bestämma dagar brukar det gå många helger innan vi hittar en som passar. Vi åt fylld fläskfilé med hasselbackspotatis och kalla såser, sallad och gott rött vin, mmmmmmm. Kaffe och äppelkaka, mumma! En kväll med mycket prat, skratt och värme. Fler sådana kvällar åt alla, avkopplande och skönt att sitta med goda vänner och bara vara och umgås.


Idag ska vi se om jag ger mig på att slipa köksstolar............Basketträning ieftermiddag, Hugo handboll i går.......Håll i gång :)


Nästa vecka är det full rulle igen: Måndag: Utvecklingssamtal Hugo, APT, Tisdag: Utbildning em, samt föreläsning kväll.......Onsdag: Inget på kvällen, Torsdag: Kören, Fredag: Jobba länge, ingen simhall......


//A


 
 
Ingen bild

Nilsolle

15 september 2013 13:03

Och kul hade vi i fredags på kursen, lite roligt var det allt 👍Men ett väldans tjat om att det kan man skicka på mejlen 👎Nu tar vi nya tag i veckan och så är det snart dags för "evilträff" hihi ska bli så uunderbaart 😉

Annika Skoog

15 september 2013 13:24

Ja det glömde jag ju, I-Pad utbildning i fredags eftermiddag med ju, ja vi hade kul...... Ja det ska bli så uuuuuuuuunderbart :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards