Alla inlägg den 1 september 2013

Av Annika Skoog - 1 september 2013 18:07

Ja i stora drag kan man ju sammanfatta den så. Helt otroligt vad tiden går, jobbat tre veckor (heltid) och semstern känns väldigt avlägsen..........Måndag går jag ner till mina 80% igen, vilket är alldles tillräckligt när man har barn, fast heltidslönen när man jobbar 80% hade ju suttit fint, ja ni fattar :)


Skönt att bli av med lite hår och få en frisyr igen, men mycket av slingorna försvann, men tur att det går att göra nya.

I tisdags hade vi hel planeringsdag med förskolan stängd, mycket av tiden ägnades åt kvalitetsredovisning, kan tycka att det är lite slöseri med tid på en planeringsdag. Men men den är ju med viktig, hann med lite planering för hösten under tiden. Direkt till Bo Ohlssons och handlande baden baden stolar till mamma, som hon fick i fredags då hon fyllde 70 år, herregud är hon verkligen 70, kändes inte så längesedan hon fyllde 60.......Ska bjuda henne på restaurang, vi och systerns familj. En upppskattad present till en som har det mesta.


Blev av med lite fotförhårdnader i veckan med, om ni inte går på fotvård, gör det! så skönt. Mycket välbehövligt efter denna sommar, helt torra och spruckna hälar, nu är de så fina igen.


Norje och kalas för mamma på eftermiddagen i fredags, Lovisas klass hade fotografering så vi hämtade dem strax efter 12:00, sedan var det kalas hela dagen och hemfärd framåt senare kvällen. alltid trevligt att träffa släkt och familj.

Vi var även på pappas grav, gravstenen hade kommit, vi planterade blomma och tände ljus.


Hugo har tränat handboll, den har kommit i gång för säsongen, jag hemma och löste melodikrysset, mitt lördagsförmiddgasnöje. Jessica här på kaffe under eftermiddagen, trevligt och längesedan, träff "alla" snart med män och barn.


Dagen idag började soligt, klippte gräset och mannen grejade där ute, hängde ut tvätt, sedan kom det regn, ogilla!  Hoppades  kunna slipa köksbord utomhus, men det har kommit regn och varit jätteblåsigt så vi hoppas kunna göra det en annan dag, liiiite trött på mitt (ja mitt å  mitt, men jag hade det med mig då vi blev sambor) gamla köks bord, så nu ska det bli vitt! Fint I!!


Veckan som kommer innehåller: föräldramöte för både Hugo å Lovisa, Kalas farmorn, Besöka Öja kyrka ska gå och lyssna på sommarkören, har själv inte kunnat vara med och öva, så jag ska lyssna på dem, sjunga i kyrkan på söndag då den nya kyrkoherden har börjat i vår församling.......


Trevlig vecka!

//A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards