Direktlänk till inlägg 8 september 2013

Härlig helg

Av Annika Skoog - 8 september 2013 22:51

Ja nästan långhelg eftersom jag slutade redan 12:30 i fredags?
Hann hem och sätta mig en stund i solstolen innan jag mötte barnen vid bussen. Njöt i solen under eftermiddagen, och senare framåt halv fyra körde vi, jag å barnen till simhallen(mannen var på Bornholm med jobb). Jag tänkte att vi ska försöka köra och simma/bada tre av fyra fredagar i månaden, den sista fredagen jobbar jag till 17:00 och då blir det sent med simhallen. Simträning för speciellt Hugos del så han håller i gång sin simning men lek med. Rätt skönt att vara där fredag em/kväll för det är inte så mycket folk. Medan barnen badade i mellan och lite i den stora simmade jag 1000 meter, det var längesedan. Hugo simmade drygt 75 meter i stora bassängen, stolt!!

I går lördag var jag och Lovisa med Hugo på handbollsträning, därefter blev det shopping på stan nya jeans å en tunika, samt favoritlotionen och lunch på stan. Hem och satte mig med en kopp kaffe i solen så skönt!
Körslaget på TV, ett av höstens bra program är här....

I dag söndag har dagen gått i ett...... Lite plock å fix på fm. Samling i St. Köpinge kyrka 11:30 för sång med körerna. Välkomstgudstjänst för nya kyrkoherden i vår församling Carina Wallace, då vi skulle sjunga några sånger.......... In i kyrkan stegade den ene "prällen" efter den andre, totalt 9!!! Präster, en biskop, kontraktsprostar, präster med mera...Detta tog ju en stund, nattvard med. Hemma under eftermiddagen då kom Henrik och barnen hem efter att Lovisa börjat på basketträning och Hugo ville också vara med! Då har Hugo handboll på lördagar och basket på söndagar. Lovisa har Skapa å Sjung på torsdagar å basket på söndagar, det blir bra!
Energi i dag, vi slipade köksbordet ett gammalt syrabetsat fullt med massa hack som jag är fruktansvärt trött på. Nu är det avslipat och skivan är grundmålad, nu ska det bli vitt, vitt, vitt!

/A

 
 
Ingen bild

Pernilla

12 september 2013 19:29

Måste bara skriva att du är för härlig Annika, skön inställning till livet, kram Pernilla

Annika Skoog

14 september 2013 09:15

Tack Pernilla, ja jag försöker se livet positivt, även om allt går emot mig så finns det ofta en positiv sida med. Kram till dig med

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards