Direktlänk till inlägg 18 juli 2013

Usch vad jag är dålig på att blogga......

Av Annika Skoog - 18 juli 2013 21:48

Ser jag, har inte uppdaterat på ett tag, men jag har i alla fall semester, har kunnat njuta ett par dagar på stranden. Så skönt och avkopplande. Vattnet däremot är svinkallt, 15 grader i går och 17 idag. Hugo badar ändå...... Jag och Lovisa badar inte, det lockar inte med de graderna, behöver ligga runt 20 grader för att jag å dottern ska bada.


Helgen var vi i Öjaby utanför Växjö och gratulerade barnens kusin, som fyller år senare i juli. Blev premiärdopp i sjö för våra barn, Hugo tyckte det var väldigt mörkt, på gränsen till äckligt........sen gick det bra.

Städdag i söndgas, det var ändå mulet så vi missade ingen stranden dag. Sjöng i lilla Borríe Kyrka på kvällen, sommarsånger, vår lilla kör. Fick beröm för fin sång, alltid kul! Nu blir det ingen mer körsång förrän i höst, kan ju hoppas på ett samarbete med 25 årsjubilerande Vocal Six under hösten, hade varit jättekul.


I måndags var det då dags, Gyllene Tider i Ronneby, mina och Ingrids ungdomsidoler, kanske inga jag lyssnar på idag, men så mycket nostalgi. Jag och Lovisa körde upp efter simskola,lunch, avlämning av Hugo hos pappan på jobb. Lovisa och de andra tjejerna Andrea och Emma var inte jätteimponerade, de väntade på Sommartider, vilken inte jag tycker är deras bästa, en de dansade loss. Vi, jag och Ingrid var mycket nöjda med kvällen, de var nästan bättre 2013 än 2004...........Sov hos mormor, hem under fm, simskola med Hugo, sedan gjorde vi inte mkt mer den dagen, vi var ganska ZZZZZzzzz, man blir sliten av att gå på konsert.


Lite färg har jag fått, har blivit två dagar på stranden efter simskolan. Solen är stark, lätt att bränna sig i början, man känner sig lite fräsch i alla fall, hoppas det håller i sig. Kalas för farfarn i går, trevligt.


Hoppas ni njuter av er semester! Det gör jag :)


//A


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards