Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

4 dagarsjobbevecka, APT, Ridskola, Sölvesborgslängtan, Tandläkarbesök.....

Av Annika Skoog - 10 oktober 2012 19:17

Ja det är väl denna veckan snabbt sammanfattat.........Fram till torsdag i alla fall......


Trött som en jag vet inte vad i måndags, trots att jag la mig tidigt i söndags, samt sov i söndags em........Kändes som om jag bara ville krypa ner under ett täcke och sova hela måndagen. Visst vi kom i säng runt 02:00 både fredagen å lördagen, och visst drack vi vin...men inga större mängder. Men men vädligt kul hade vi på vår lilla kusinträff, hoppas verkligen inte det dröjer tio år mellan träffarna.....


Ledig eftermiddag måndagen, planterade lite höstblommor här hemma i kruka. Sen fix å plock här hemma, fix å plock tar liksom aldrig slut........ Ridskola med Lovisa i vanlig ordning, red i ridhuset idag. Några av hästarna blev skrämda när två stycken skulle in med sina hästar i andra delen av ridhuset, de öppnade inte proten diskret direkt, utan slet upp porten. Två av nybörjarryttarna ramlade av hästarna, dock inte Lovisa. Det måste de ha sett, helt kallt kliver de upp på sina hästar och börjar rida......Ja det är sånt som händer, hästar är ett flyktdjur och kan bli skrämda av plötsliga ljud. Ingen större skada skedd, mer än att de blev rädda, men upp på hästarna igen!


Höst är det och kallare ute, vi startade vår vedeldning i måndagskväll, åh sau gott.........Nu är det slut på semstern "Hoggachacka" (vår panna kallas det av barnen, å oss, nä vi är inte som vi ska, eller som Hugo brukar säga:Vi är helt normala)


Tisdagen, sluta tidigt, hem och vända....Sen APT, vettigt idag, inte bara en massa dravel, vettiga diskussioner och exempel på hur vi kan arbeta med vår kvalitetsredovisning, vilket vi inte fått något tips om tidigare. Under eftermiddagen satt jag i chatt och mail med Ritva, hon är skaffat facebook, kuuuuuuul! tycker jag. Nu kan vi hålla mer kontakt på avstånd.


Denna dag började med att besök hos tandtygienisten, inga hål!!!!! JAAA! Men tandsten, och jag gillar inte när hon är där och krafsar, men det gör inte ont, mer obehagligt hann jag att tänka när jag låg där, med sprattlande fötter och krampaktigt tag i armstöden, armstöden var fö. väck i några år:( =inget att hålla sig i, men nu är de tillbaka:) Nu är jag ren i munnen och jag ska inte gå dit förrän om ett år, ska försöka att jobba mer med tandtråden. Hoppas att inga fler gamla lagningar lossnar, fanns risk för att gör det, och att det blir hål bakom som jag fick förra våren.......


Jobba i morgon med, kören, sedan ledig på fredag, jippi!! Träffa Karin och hennes son som är hemma från Skottland, kuuul! Träffa Ritva, och fira vår vänskap som varat i 25 år, och träffa Nina och hennes familj, träffa mamma och kanske hälsa på pappa, det beror på hur han mår, hur hans dagsform är, vi längtar!!!!!


Trevlig kväll!


/A

 
 
Ingen bild

Nicole

10 oktober 2012 19:49

Inte att förglömma vår underbara dag idag med barnen på förskolan. Lite vandrande smurfar hade vi :)

Annika Skoog

10 oktober 2012 19:59

Nej det har du rätt i Nicole, att måla med sju stycken 1-2 åringar var mycket spännande och mycket roligt, och mycket blå färgigt:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Skoog - 30 december 2018 15:37

Såg i "flödet" att det var åtta år sedan jag startade denna bloggen, men jag måste ju medge att detta året har varit det sämsta i antalet inlägg . Såg att jag inte bloggat sedan i april, kanske ska försöka skriva en gång/månad. Jag vet ju att det är ...

Av Annika Skoog - 16 april 2018 21:27

Våren kom visst av sig litegrand förra veckan. Det började bra i måndags med strålande sol och ljumma vindar, bara tunna överdragsbyxor och en fleece. Men resten av veckan har jag haft thermobyxor, fleece, vinterjackan, mössa och vantar och nästan fr...

Av Annika Skoog - 8 april 2018 20:19

Äntligen är våren här, nästan helt ofattbart att det var snöstorm för en vecka sedan.......... Både i dag och i går satt jag ute en stund på trappan (har inte fått ut trädgårdsmöblerna än). Riktigt härligt och varmt om "snudan", och det riktigt lukta...

Av Annika Skoog - 4 april 2018 21:16

Haft en väldigt trevlig och intensiv påskhelg. Men en påskhelg helt i min smak. Vänträffar, släkträffar, god mat, en rätt kravlös högtid och massor med ledigt. I år blev det ingen påskcup i Hilleröd för killarna i Hugos lag. De satsar längre fram för...

Av Annika Skoog - 25 mars 2018 21:34

Det här med att uppdatera bloggen har ju inte gått så bra känner jag, förra gången jag skrev var den 14 januari.....två månader sedan......... Undrar i fall det finns några läsare kvar????? Jag har full förståelse i fall ni har tröttnat, det händer i...

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards