Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Annika Skoog - 23 oktober 2012 18:37

Blev det i eftermiddag, fyller ju år på söndag så då blir det lite kalas. Bakade mycket "förr", nu låter det ju som "förritiden", men för 10-15 år sedan till födelsedagar bakade jag mycket, och det var stående kaffekalas kl 16:00 på födelsedagarna. Numera får vi ha kalas på helgen kl 13:00 eftersom min familj har en bit att köra. Men idag kände jag för att baka, det blev "knäckrutor", bakas i braspanna och skär dem i rutor när de svalnat. Gottgott! Mamma sa att hon kunde göra någon sort, så är det klart till söndag, sen börjar vi med mat. Ska bara handla och städa........Ska göra ett nytt försök med att baka tårta igen, har ett recept som jag säkert gjort i över tio år på en tårtbotten och den har blivit kanon alltid. Har bakat den i olika ugnar, eftersom jag bott på olika ställen, men här i min nya ugn blir den bara insjunken och döbakt..........Tänkte nu när jag hade flyt idag ska jag försöka mig på att göra den..........kanske!


Slutat tidigt i dag med, har tre heldagar att jobba resten av veckan.......17, 16:30, 16.......Men det väger upp att jag bara jobba två korta dagar nästa vecka, ledig tre dagar, barnen har höstlov från skolan, skönt med ledighet, jag behöver det. Har ständig huvudvärk, det får jag när det blir för mycket, tiden rullar på och allt man ska göra både hemma och jobb, så ledighet=välkommen!


I morgon bitti ska jag inviga mina nya walkingskor, sådana som är rundade i sulan och ska göra gången mer följsam....... Får se om de är sköna. Förra veckan blev det bara EN enda promenad, dåligt! Men halsont och förkylning som står och spänner satte stopp för det, denna veckan är det nya tag, det blev till och med lite joggande i går........jag som aldrig springer, bredvid hästen "Hjalle" när Lovisa red och travade, behövde inte jaga i gång honom denna gången (envis shettlandsponny som travar när han vill)


Nä nu får vi provsmaka kakorna vi bakade i eftermiddag........


God kväll!


/A

Presentation

Klocka

Väder

klart.se

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Snö

Snöflingor










Snöflingor











Ovido - Quiz & Flashcards